iPhone ontgrendelen, welke methode is de beste?

Gebruikers krijgen plotseling melding van geblokkeerde Apple ID [poll]

Zo los je het op

Veel iPhone-gebruikers hebben de afgelopen uren plotseling een melding gekregen dat hun Apple ID geblokkeerd is. Wat is er precies aan de hand en hoe los je dit weer op? Lees snel verder.

Sinds ongeveer zondagavond verschijnen er op Twitter steeds meer meldingen dat gebruikers opnieuw hun Apple ID-gegevens in moeten voeren, omdat het account geblokkeerd is. Meestal gebeurt dit zodra er te vaak onjuiste inloggegevens ingevoerd worden, maar nu krijgen gebruikers plotseling deze melding in beeld. Het herstellen van je account is gelukkig in een paar stappen gedaan.

Gebruikers krijgen melding van geblokkeerde Apple ID

De grote hoeveelheid klachten werd voor het eerst opgemerkt door 9to5Mac. Het merendeel van de gebruikers die hierover via Twitter over klagen zijn Engelstalig, maar er zijn ook een aantal mensen uit andere landen die hier last van hebben. Wat de reden is dat accounts plotseling geblokkeerd worden, is nog onduidelijk. Mogelijk is er een aantal Apple ID’s buitgemaakt, waardoor er in grote hoeveelheden pogingen gedaan worden om bij de accounts in te breken.

Een andere mogelijkheid is dat het gaat om een bug in de systemen van Apple. Momenteel laat de statuspagina van Apple nog geen storingen zien, maar deze pagina heeft altijd flink wat vertraging in het melden van storingen. Het Support-account van Apple op Twitter (@AppleSupport) verwijst alleen naar de desbetreffende supportpagina over geblokkeerde accounts.

Account geblokkeerd? Zo los je het op
Gelukkig kun je het probleem eenvoudig oplossen. Volg de stappen in de melding die in beeld verschijnt om je account weer te herstellen. Lukt dit nog niet, ga dan naar de website iforgot.apple.com en voer je huidige gegevens in. Heb je tweefactorauthenticatie ingeschakeld, dan heb je ook een vertrouwd apparaat of mobiele nummer nodig om je account te kunnen herstellen. Ben je je Apple ID wachtwoord vergeten, check dan de stappen in ons artikel. Moet je antwoorden op beveiligingsvragen invoeren, maar ben je de beveiligingsvragen vergeten? In onze tip lees je hoe je dit oplost.

Had je nog geen Apple ID-tweefactorauthenticatie ingesteld, dan is dit meteen een goed moment om dit te doen. Aangezien je account geblokkeerd was, zijn er waarschijnlijk geen persoonlijke gegevens buitgemaakt. Voor extra beveiliging wordt tweefactorauthenticatie ten zeerste aangeraden, dus stel dit zo snel mogelijk in.

Wij zijn benieuwd of jij deze melding ook gekregen hebt. Stem daarom in onze poll, zodat we kunnen zien in hoeverre dit ook Nederlandse gebruikers treft.

Poll niet zichtbaar? Invullen kan ook hier.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 13 november 2018, 13:17
Via Via 9to5Mac
Categorie Apple
Onderwerp apple id

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.