Apple brengt nieuwe reclamespot ‘Now’ voor iPad 2 uit
Apple laat in een nieuw reclamespotje zien, dat de iPad de manier verandert waarop we werken en dingen doen. Van het lezen van de krant, tot het kijken naar de sterren: je iPad is altijd als een ‘sidekick’ bij de hand om je te helpen. Zelfs het volgen van je studie kan gewoon op je iPad, zoals je op de foto hiernaast ziet.
Apple sloeg bij de meest recente reclamefilmpjes de plank nog wel eens mis. Filmpjes zoals ‘If you don’t have an iPhone…’ (met de conclusie: ‘you don’t have an iPhone’) kwamen nogal flauw over. Met dit nieuwe filmpje ‘Now’ hebben de reclamemakers van Apple de smaak weer helemaal te pakken. Na het zien van het filmpje denk je alleen nog maar: zo’n iPad wil ik ook! Geen dokters of astronauten die laten zien hoe handig de iPad is, maar toepassingen voor gewone mensen, zoals het doorbladeren van een tijdschrift of het voeren van een telefoongesprek – maar dan wel met de magie van Apple.
Apple
Apple is het bedrijf achter de iPhone, iPad, Mac, Apple Watch en de andere mooie producten die we op iCulture bespreken, maar ook de vele diensten zoals de App Store, Apple Music, Apple Pay, iCloud en meer. Lees meer over Apple's CEO Tim Cook en de andere Apple-topmensen, hoe je contact opneemt met Apple Support en de Apple Stores in Nederland en België.
18 reacties
KillRoy1972
Je kan zeggen wat je wilt over Apple, maar Apple kan als de beste reclamefilmpjes maken!
Sander
Moest bijna huilen 😉
Henk
Sorry hoor maar wat een dertien in een dozijn reclame. Ik vind de iPad 2 geweldig en uniek maar kom dan ook met een beetje unieke reclame. Naar mijn mening maakt Sony veel betere reclame ze zijn vaak een beetje vaag maar wel uniek. Beelden zeggen meer dan woorden: http://www.youtube.com/watch?v=o8fWXrpQfxw
Ikke
Mooie reclame hoe je gebruik maakt van zintuigen, kijken, luisteren, voelen, (emotie) etc. in een product terwijl je deze zintuigen op de oude vertrouwde wijze op dezelfde momenten nooit zou (kunnen) gebruiken!
Typisch Apple om dit te doen met natuurlijk……. hoe kan het ook anders… een iPad2 😀
@Henk, Sony is idd. reclame technisch een mooie reclame, maar de essentie duurt te lang. Apple doet het creatief en met speciefieke iPad kenmerken in 30sec.
HvC
@Henk:
Pff, heb ik zelfs niet helemaal uitgekeken… zo saai…
Mooi? Ja, misschien wel, maar geeft me helemaal geen zin om naar hun toestel te grijpen…
Bam
VINDEN JULLIE PHOTOBOOTH OP DE IPAD 2 OOK ZO LEUK? HEBBEN JULLIE NOG TIPS OM TE DOEN OP MIJN IPAD 2? ALAVAST HEEEEEL EERRRGGG BEDANNKKTT
mark
Ja, ik heb nog wel een tip voor je; moet je je capslock eens uitzetten en kijken wat er dan gebeurt… Graag gedaan ! 🙂
Bart
@mark:
+1!
bakman
Weet je wat het grappige is: de devices van Apple werken daadwerkelijk zoals je ze ziet in de reclames, dat is bij Sony en kornuiten (Samsung, HTC etc.) zo gemaakt alsof het zo werkt.
Schijn bedriegt + wat het verschil maakt.
Henk
@bakman:
Ben ik met je eens ben zelf ook erg tevreden met mijn iPad 2 alleen als ik die reclame van Apple bekijk heb ik het idee naar een aflevering van Tell Sell te kijken met de kanttekening dat Apple zijn belofte WEL waar maakt en Tell Sell natuurlijk niet. Iets meer creativiteit had ik toch wel verwacht van Apple.
BiggNick
Apple speelt zoals sommige mensen hier al eerder vermelden in op de emotie. Het idee wat snel als “dertien in een dozijn” wordt vertaald, maar juist die emotie brengt een kijker/geïnteresseerde naar de realiteit.
Reclame is emotie en emotie verkoopt !!
akoni2011
@HvC:
Ook ik het maar met moeite uit, een hele zit hoor 29 seconden! pffffff 🙂
Dennis
Sorry Henk, hoe is het eind? Ben nl. in slaap gevallen..
Ronald1959
De reclame van sony was echt slaapverwekkend. Ik moest echt mijn best doen om hem uit te kijken. Dan is de simpele reclame van Apple prettiger. Die heb ik twee keer gezien, omdat ik me er bij betrokken voelde.
Tjee, ik heb de producten van sony gezien en die zien er echt heel goed uit, maar je wilt toch zo’n product niet kopen met zulke teasers. Jammer hoor.
Gerard
Beste reclames? Moest bijna huilen?
Eh?
Rogier
Wat een slechte en zoetsappige reclame. En dan die weeiige stem eronder. Dit was pas een goede Apple reclame:
http://www.youtube.com/watch?v=FLjE6idB3qo&feature=youtube_gdata_player
Ds
@ rogier.. TOP!
Edith
Oeffff, wat tandenbrekend zoet. Doet me denken aan de kwaliteit van de vroegere ‘candlelight’ gedichten met Jan van Veen (misschien een idee, de Nederlandse versie door hem laten inspreken?).
Gelukkig was ik al superblij met mijn Ipad2 voor dit reclame gedrocht.
Wat betreft de link van Rogier: superleuk! stoer, grappig, persoonlijk en interactief. Dat is een beter bij Apple passend imago!