Reacties voor: Ontwikkelaar Pocket God legt uit hoe je een populaire game maakt

Het is altijd lastig om de magische formule te ontdekken voor een succesvolle iPhone-applicatie. Het gaat er niet om hoeveel mensen je in dienst hebt, maar hoe slim je het aanpakt. De makers van Pocket God hebben zo'n succesnummer in handen.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 19 reacties

  1. De 38-jarige Castelnuevo werkte 60 tot 80 dagen per week

    Ik heb maar 7 dagen in mijn week zitten, dus dat is echt wel flink hard werken. Dan vind ik $18.000 per dag ook wel een redelijk tarief eigenlijk.

  2. Ik heb nog nooit zo’n flop op mijn iPhone gehad.

    Heb t gekocht en na de OS 3.0 installatie werkt t niet meer (foutcode 2006)

    Dus zo goed is het echt niet.

  3. ik vindt het een super leuk spel 😀

    @ bij de derde boom linksaf
    misschien moet je even kijken of er updates zijn ?

  4. Mond-op-mondreclame???

  5. Origineel geplaatst door Daan
    Mond-op-mondreclame???

    Ja weet je niet wat dat is? Dat is dat ik jou vertel dat je hem moet gaan spelen want hij is zo leuk. Jij vind het leuk en verteld al jou vrienden het. Oftewel gratis reclame (mond-op-mond-reclame)

  6. @Bij de derde boom linksaf: Bij mij werkt het perfect na de 3.0 update.
    Waarschijnlijk heb jij dus iets fout gedaan.
    En het is zeker geen flop, bijna elke week (hangt van Apple af) krijgen we gratis een nieuwe update met een leuke toevoeging om weer even een kwartiertje ofzo mee zoet te zijn.
    Dit vind ik voor een app van 0,79 cent toch wel ontzettend goed!

  7. Origineel geplaatst door ronald
    De 38-jarige Castelnuevo werkte 60 tot 80 dagen per weekIk heb maar 7 dagen in mijn week zitten, dus dat is echt wel flink hard werken. Dan vind ik $18.000 per dag ook wel een redelijk tarief eigenlijk.

    $18.000 per dag is géén redelijk tarief, hoe hard je ook werkt. Hij verdiend in 2 dagen, waar de gemiddelde Amerikaan (die vaak veel harder moeten werken) per jaar verdiend.
    On-Topic:
    Erg mooi dat een ontwikkelaar zo veel moeite doet om gebruikers aan zich te binden.

  8. 18.000 dollar…. Als ik zoveel geld had verdiend had ik de App gratis gemaakt……… Zoals bij Zoekmarktplaats.

  9. Origineel geplaatst door Majestic
    Origineel geplaatst door DaanMond-op-mondreclame???Ja weet je niet wat dat is? Dat is dat ik jou vertel dat je hem moet gaan spelen want hij is zo leuk. Jij vind het leuk en verteld al jou vrienden het. Oftewel gratis reclame (mond-op-mond-reclame)

    Het heet dus mond-tot-mond reclame. Mond op mond reclame is misschien iets wat Gonny in haar vrije tijd doet maar dat is dus niet de juiste uitspraak.

  10. @Majestic
    Nee, dat is mond-TOT-mond reclame.

  11. Wat is juist: mond-tot-mondreclame of mond-op-mondreclame?

    Mond-tot-mondreclame is juist; het is reclame die van mond tot mond gaat. Het gaat er dus om dat mensen met anderen praten over hun tevredenheid over een product, een dienst, een winkel, enz.

    In mond-op-mondreclame wordt mond-tot-mondreclame verward met mond-op-mondbeademing. In mond-op-mondbeademing drukt het voorzetsel op uit dat de hulpverlener zijn mond op die van het slachtoffer houdt, zodat hij het slachtoffer kan beademen. Ook mond-op-neusbeademing is mogelijk.

    Overigens komt mond-op-mondreclame zo vaak voor dat het woordenboek van Koenen het al zo’n tien jaar vermeldt als variant van mond-tot-mondreclame. Wie kritiek wil vermijden, kan echter nog steeds het best voor mond-tot-mondreclame kiezen.

    Maar goed… daar ging het toch niet over…

    POCKET GOD RULES !!!!

  12. Dus als ik het goed heb verdiende hij als consultant 9000 per dag, aangezien hij nu 2x zoveel verdient. Doen ze goed!

  13. Origineel geplaatst door TheStijg
    18.000 dollar…. Als ik zoveel geld had verdiend had ik de App gratis gemaakt……… Zoals bij Zoekmarktplaats.

    Gelul… waarom zou je je eigen go(u)dmijntje gratis weg gaan geven… zolang je er geld mee kan verdienen moeten ze gewoon geld blijven vragen.. zo werkt dat nu eenmaal.

    Je krijgt bij de AH hun bestverkopend product ook niet voor niks omdat ze er al genoeg aan verdiend hebben…

  14. @Wobbel:

    Een ieder weet precies wat er met mond-op-mond _reclame_ bedoeld wordt in deze context!
    Maar goed je hebt ook wel een punt 🙂
    Volgens mij komt het omdat mond _op_ mond meer gangbaar is en als je mond-tot-mond snel uitspreekt je eerder mond-op-mond hoort wat mensen dan weer over nemen..
    Maar goed daar ging het hier idd niet over 🙂

  15. Zo is dat…

    Laten we nu maar snel een pygmee in de vulkaan schieten, ‘m aan de haai voeren of iets anders gruwelijks. Hahahaha

  16. Fijn, zijn we het daar ook weer over eens.

    Ik vind het slim zoals die gasten het hebben aangepakt met de game: elke week iets nieuws, zodat je steeds iets nieuws te ontdekken hebt. Daar kunnen andere succesgames nog een puntje aan zuigen (*checkt ondertussen even het woordenboek om geen mensen voor het hoofd te stoten met verhaspelde uitdrukkingen*). Als je 18.000 dollar per dag verdient mag je wel wat meer liefde in een game steken (he, Flight Control?).

  17. Ik vind het spel saai 🙂 je hebt al snel alles al gedaan en is de lol er af en die update’s stellen niet veel voor
    Toch heb ik vrienden die altijd naar het spel vragen als ik ze zie
    die zijn er helemaal gek van

    mij trekt het niet maar ze hebben het zeer goed gedaan als je leest wat ze verdienen

  18. Ik heb ook sinds kort Pocket God maar eens gekocht na veel lovende reacties. En ik moet zeggen dat ik het best aardig vind. Gewoon leuk om tijdens het wachten eventjes te doen. Maar het kan je geen uren bezig houden 😉

  19. Ik vind het een leuk spelletje. Wie wil er nu niet even voor God spelen? Het basis idee is niet anders dan vele andere games waarin je even de held bent of alle macht hebt. De formule vind ik goed gevonden. Het is iets tussen een animatie en een simulatiegame in. En de updates houden het verrassend. Ik vind het top.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.