Reacties voor: Eerste screenshots van Connexxion busapplicatie voor iPhone

Er zijn voor het eerst wat screenshots uitgebracht van de Connexxion-applicatie, die in ontwikkeling is. Met de applicatie kun je de dichtstbijzijnde halte zoeken en routes plannen.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 29 reacties

  1. Ik gebruik al Bus, maar kom op arriva!

  2. Vet, gelijk een leuk idee voor de meneren van CXX: koppel de GPS data van de rijdende bussen aan de iPhone app zodat je, desnoods met een kleine delay, kunt zijn waar de bussen daadwerkelijk rijden. Dat zou bijvoorbeeld een hoop ergernis kunnen schelen tijdens de spitsuren omdat men denkt dat een bus helemaal niet meer komt; vaak genoeg gezien dat wachtende mensen daar enorm chagrijnig om kunnen worden :).

    Ik ben benieuwd! 🙂

  3. @Jermaine: Helemaal mee eens. Maar waarschijnlijk wordt dit pas werkelijkheid als de overheid dit wettelijk af gaat dwingen.

  4. hey benschop(lijn 106) dat is mijn woonplaats, grappig! maar zit ik weet niet anders als lijnbussen als connexxion(weet wel dat er meer zijn) maar zijn er dan niet meer lijnen dan?(van lijn 6 naar lijn 106) gebruik nu de tram, maar als het principe wat Jermaine: zegt uitgevoerd kan worden, zou het echt perfect zijn.

  5. Origineel geplaatst door dannyy
    hey benschop(lijn 106) dat is mijn woonplaats, grappig! maar zit ik weet niet anders als lijnbussen als connexxion(weet wel dat er meer zijn) maar zijn er dan niet meer lijnen dan?(van lijn 6 naar lijn 106) gebruik nu de tram, maar als het principe wat Jermaine: zegt uitgevoerd kan worden, zou het echt perfect zijn.

    De lijnen die op de screenshot staat zijn alleen de lijnen die rijden op het station van Gouda. 😛

  6. Ik wil toch ALLE bussen zien dus of dat nou Connexxion is of Truffelsteyn tours is het zal mu worst wezen – wat moet ik hier nou mee ?

  7. Kijk. Als bussen nou aangepast zou worden voor mensen in een rolstoel in de stad Groningen en omstreken dan zou dit een hele mooie app voor mij zijn geweest. Tot die tijd laat ik deze app voorbij gaan.

  8. @JMO: Slecht dat dat nog niet zo is. Je mag toch verwachten dat de bussen van tegenwoordig rolstoelvriendelijk zijn?

  9. Origineel geplaatst door Magnetron
    @JMO: Slecht dat dat nog niet zo is. Je mag toch verwachten dat de bussen van tegenwoordig rolstoelvriendelijk zijn?

    De meeste zijn dat wel, die hebben bij de uitgang een inzakbaar platform waardoor je er zo op kunt rijden, tenminste, hier in Gelderland. Kan natuurlijk zo zijn dat dat in Groningen anders is.

    Overigens jammer van de grote Connexxion-banner 😛

  10. Ziet er zeer goed uit!

  11. Ik gebruik nu de app “Bushaltes”, maar wat ik jammer vind is dat je haltes niet in een soort van favorietenlijst kan opslaan. Is vooral handig bij overstappen zodat je niet op de map moet gaan zoeken waar die halte is om de tijden daarvan te bekijken.

    Hopelijk komt dat wel in deze app, of wellicht in een update van Bushaltes.

  12. Jongens jongens..
    Mag ik mezelf afvragen waarom er 40px verloren moeten gaan aan het “connexxion” gedeelte! Daar kan je nog een tablecell op kwijt man..
    Ook vind ik dat die terug button wel een < hoek naar links mag hebben, nu lijkt het namelijk op een view die over alles heen valt..

    Voor de rest ben ik uitermate benieuwd naar de rest van de interface 🙂

  13. @Leon: Ja, dat wordt mogelijk.

  14. @Glenn:
    Helemaal mee eens. Van mijn part zetten ze hun logo fullscreen op het opstartscherm, maar waarom ten koste van de hele app!?

  15. @D: Ja, of als een lichtgroen watermerkje achter de tekst.

    Van 9292ov begreep ik dat ze de werkelijke vertrektijden van bus en trein in de app gaan stoppen, op basis van GPS-coördinaten van de bus. Veel vervoersmaatschappijen zijn er al mee bezig, Connexxion dan toch ook wel?

  16. Net nu conexxion van heel veel lijnen in het westland is weggejaagd door veolia

  17. @Owain: Even off-topic:
    Connexxion is niet weggejaard door Veolia. De concessies voor de verschillende vervoersgebieden worden om de zoveel jaar weer opnieuw “te koop” aangeboden. Blijkbaar heeft Veolia een beter bod (en aanbod) gedaan dan Connexxion in het Westland.

  18. Zoek de verschillen:
    Screenshot van Gouda met Connexxion app
    http://www.daanhegman.nl/wp-content/uploads/2009/11/Schermafbeelding-2009-11-01-om-16.31.39.png

    Screenshot van Gouda met Bus NL:
    http://twitpic.com/nw166

    Screenshot van Gouda 9292ov Pro 2.1:
    http://twitpic.com/nzc74

  19. Let wel, deze app is door studenten gemaakt en zijn als enige goedgekeurd door Connexxion. De grote ontwikkelaars kwamen niet binnen bij ze, maar deze 2 jongens wel. Ik kan niet wachten tot de App uit is.

  20. @Glenn: omdat de app gratis zal worden.

  21. @donstil, laatste keer dat ik iets gratis gedownload heb, was het niet per definitie slechter omdat het gratis is/was..
    Connexxion bied je een extra dienst en die mag best wel optimaal zijn..

  22. En gaan we veolia of de qbuzz ook zien in deze app of alleen cxx?

  23. Origineel geplaatst door iTrick
    En gaan we veolia of de qbuzz ook zien in deze app of alleen cxx?

    Stopt Opel ook onderdelen van Toyota in haar auto dan?

    Origineel geplaatst door owisscha
    @Jermaine: Helemaal mee eens. Maar waarschijnlijk wordt dit pas werkelijkheid als de overheid dit wettelijk af gaat dwingen.

    Het werkt als deels bij de Zuidtangent, deze speciale bushaltes geven (Weliswaar op de minuut nauwkeurig, maar de eerste stap is er!) aan wanneer een Zuidtangent bus aankomt. Als het met vliegtuigjes kan, dan kan het ook vast met busjes 😉 …

  24. Origineel geplaatst door Mark Otte
    De grote ontwikkelaars kwamen niet binnen bij ze

    Misschien heeft dat iets met budget te maken?

    Mark (Otte), valt Sossie volgens jou ook onder de grote ontwikkelaars? En zou Connexxion zich kunnen veroorloven om 9292 buiten de deur te zetten?

    Ik heb in de wandelgangen gehoord dat het iets met connecties te maken heeft (een familielid dat daar werkt). Heb ik een tijdje geleden aan Daan gevraagd, misschien kan hij dat alsnog even rechtzetten, als het niet zo is?

    Mij maakt het op zich niet zoveel uit hoe ze aan de opdracht zijn gekomen. Ik kan maar 3 redenen verzinnen:

    1. Het moest goedkoop en tieners kosten minder geld.
    2. Connecties met Connexxion.
    3. Het moest absoluut innovatief worden en deze tieners kunnen veel beter out-of-the-box denken dan de gevestigde bedrijven.

    Optie 3 valt wat mij betreft af, omdat ik het niet zo geloofwaardig vindt dat een busmaatschappij in zee gaat met een bedrijfje dat nog niets concreets heeft ontwikkeld (alleen QuickReply, maar dat is niet zo relevant voor deze klus). Opties 1 en 2 blijven wat mij betreft over en dat vind ik beide geen reden om deze scholieren als “helden” neer te zetten.

  25. @Mark de Bruin: Dank, heb ik toegevoegd aan het artikel.

  26. @Gonny: Dank. Wel goed om te vermelden dat 9292ov Pro 2.1 nog niet publiekelijk is en alleen nog op een aantal test-telefoons draait. Momenteel staat 2.0.2 in de app store. Binnen een paar dagen verschijnt 2.0.3 en momenteel werken wij aan 2.0.4. Daarna komt 2.1.

  27. @Gonny

    Wij zijn niet door middel van familie binnengekomen bij Connexxion. Wij waren de eerste van de iPhone ontwikkelaars die aanbelden. Door onze ”goede en nette presentatie” zijn ze met ons doorgegaan.

  28. Origineel geplaatst door JMO
    Kijk. Als bussen nou aangepast zou worden voor mensen in een rolstoel in de stad Groningen en omstreken dan zou dit een hele mooie app voor mij zijn geweest. Tot die tijd laat ik deze app voorbij gaan.

    Veel bussen zijn al zo (ook in Groningen). Maar Arriva wil ook nog wel eens hele oude Dennis bussen inzetten, welke totaal niet toegankelijk zijn voor rolstoelgebruikers. Om nog maar te zwijgen over de Qliners.

    Verder: beetje nutteloze app. Eigenlijk alleen handig als je altijd binnen dezelfde regio met Connexxion rijdt. Maar zo’n applicatie zou ik juist pas gaan gebruiken als ik een vreemd gebied ben. Ik ben toch voor een betere uitwerking van 9292ov Pro.

  29. Origineel geplaatst door rob
    @Owain: Even off-topic:
    Connexxion is niet weggejaard door Veolia. De concessies voor de verschillende vervoersgebieden worden om de zoveel jaar weer opnieuw “te koop” aangeboden. Blijkbaar heeft Veolia een beter bod (en aanbod) gedaan dan Connexxion in het Westland.

    Ook ff offtopic. Veolia heeft de consessie in Limburg gekregen door flink onder de prijs te zitten. Ze werken al 2 jaar met verlies. Met als gevolg dat de provincie nu moet betalen voor de beveiligingscamera’s in de bussen. Veolia heeft geen geld meer om z’n werknemers te beschermen. Veolia’s bod is echter niet beter.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.