Visible: Out on Television
Aan de regenboogletters is al af te leiden waar deze documentairereeks over gaat: diversiteit. Het gaat om een vijfdelige serie waarin de macht van televisie wordt besproken om culturele veranderingen te weeg te brengen, in het bijzonder voor de LGBTQ-community. De meeste films en series die op Apple TV+ te zien zijn, bevatten meestal wel een boodschap en bij
Visible: Out on Television ligt dat er extra dik bovenop. Het gaat om thema’s zoals homofobie, de evolutie van LGBTQ-karakters en de impact van LGBTQ op televisie en andersom.
De serie is gemaakt door uitvoerend producenten Wanda Sykes en Wilson Cruz. Zij combineerden archiefbeelden met prominente activisten uit de community en spreken over serieuze onderwerpen. Zo komen Ellen DeGeneres, Oprah Winfrey, Anderson Cooper, Billy Porter, Rachel Maddow, Don Lemon, Sara Ramirez, Jesse Tyler Ferguson en anderen aan het woord. Apple laat weten dat veel interviews nooit eerder te zien zijn geweest.
De vijfdelige serie is onderverdeeld in afleveringen van 50 minuten tot ruim een uur, met meerdere commentaarstemmen van Janet Mock, Margaret Cho, Asia Kate Dillon, Neil Patrick Harris en Lena Waithe. Zij hebben elk hun eigen bijdrage geleverd aan de LGBTQ beweging. Het geheel staat onder aansturing van Emmy-winnaars Ryan White en Jessica Hargrave. White werkte eerder aan Ask Dr. Ruth, The Case Against 8 en The Keepers.
Veel grote namen dus. Wat kan er dan nog misgaan? Nou, er is nog veel werk te doen op het gebied van acceptatie en het was te verwachten dat Apple zich als bedrijf dat zich sterk maakt voor diversiteit, zich nu ook op dit thema stort.
De vijf afleveringen zijn nu exclusief op Apple TV+ te zien, de dag van de liefde. Liever iets anders zien? Je kunt sinds kort kijken naar Little America, Mythic Quest: Raven’s Baquet en nog veel meer. Bekijk ook ons overzicht van Apple TV+ voor meer info over de dienst.
- 2020 - 14 februari: De documentaire-serie is nu te zien. Het artikel is daarom bijgewerkt en opnieuw gepubliceerd.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Weekend kijktips: Andor, You, Hakken over de Sloot en meer (26-04)
- Meta gaat AI trainen met gebruikersfoto's en -reacties: zo zorg je dat jouw gegevens niet gebruikt worden (24-04)
- Betalen om je account te delen? Ook bij HBO Max zul je eraan moeten geloven (en zoveel betaal je in de VS) (23-04)
- Weekend kijktips: Jane, Amsterdam Centraal 24/7, The Last of Us en meer (19-04)
- Waarom je geen Apple Intelligence kan gebruiken in WhatsApp en Instagram (en andere apps) (17-04)
Een beetje jammer dat er nu vooral op nieuwe series en docu’s gefocust word, maar series die van te voren groots zijn aan gekondigd na 8 afleveringen over zijn.
@Maarten: Zo’n serie is niet zo maar te maken. Als ze succesvol zijn zal er een vervolg komen, maar die zal gunstig genoeg aangekondigd worden nét voor de gratis abo’s aflopen zodat mensen geabonneerd willen blijven.
Precies hetzelfde strategie als bij Disney+!
Apple TV+ is mooi, we nemen ±2 maanden per jaar abonnement op, zodra het proefabonnement afloopt. Want het is wel de moeite waard, maar niet voor het hele jaar. Ook 2 mnd op Disney+ en Prime, zodat deze drie alles zullen ‘opstapelen’.
(Red.) De documentaire-serie is nu te zien. Het artikel is daarom bijgewerkt en opnieuw gepubliceerd.
Blijft waardeloos dat je geen app hebt op smart tv of mediaplayer of ander Android apparaat .
Hen gratis abo maar geen Appletv die heeft geen meerwaarde behalve nu de app van hun zelf.
Mijn 1 jaar oude Sony of nvidiapro speelt alles 4K HDR vision etc maar ja als apple express geen app maken heb je er niks aan.
Zo wie zo content voor 1 maand kijken en het is al op…Netflix speelt overal op en hebben voor elk smart / platform een app
Ik wacht op de nieuwe afleveringen van SEE
Hoop dat het niet te lang duurt
@Klein: Ga er maar vanuit dat het tweede seizoen van See komt na het aflopen van de gratis proefperiode van één jaar.