Reacties voor: Chaotische code en slecht management: Siri was vanaf het begin ‘een ramp’

Siri was vanaf het begin "een ramp", verklapt een direct betrokkene. Siri was traag, werkte niet goed en de code zat vol met bugs. Apple maakte van de slimme assistent een dom hulpje, die met veel vragen nog steeds niet overweg kan. Hoe kon het zo misgaan?
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 17 reacties

  1. Ik heb nooit een hoge pet opgehad van Siri. Zo dacht ik er in 2011 over, en zo denk ik er nog steeds over.
    Ik vind het ook bijzonder dat dit product onder de vleugels van Jobs is ontwikkeld, dat zie je namelijk echt nergens aan terug.

  2. Apple heeft de laatste tijd wel meer steken laten vallen… Promotie naar onbekwaamheid ?

  3. Bij mij is siri bij dag 1 uitgezet en nooit meer aan gezet. Gaat waarschijnlijk ook nooit aan:)

  4. Ik ben sprakeloos….

  5. Origineel geplaatst door Chris
    Ik ben sprakeloos….

    Bekijk het van de positieve kant; er is nu zoveel kritiek vanuit meerdere hoeken dat ze er nu niet omheen kunnen en wel zullen moeten investeren in Siri. Misschien is dit wel het duwtje in de rug…

  6. Ik weet niet hoe je dit positief wil bekijken. Het is idd sinds het begin een drama. En nu wordt Siri aan alle kanten voorbij gelopen door de concurrentie. Wat ik ook dramatisch vind is dat ze gewoon niet toestaan dat ik als gebruiker spotify kan bedienen via Siri.

  7. @dna75: Dat je Spotify niet mag bedienen door Siri is inderdaad een gemis in de auto. De policy van Apple is dat se er alles aan doen om heel krampachtig iedereen in hun ecosysteem op te sluiten. Maar als ze de touwtjes wat meer zouden laten vieren zouden ze veel meer gebruikers aan zich kunnen binden. Dat is denk ik ook de kracht van Android: gewoon in kunnen stellen wat en hoe je het zelf wilt. Risico is dat het wel stuk onveiliger wordt, dus 100% uit handen geven hieft niet, maar iets soepeler hiermee omspringen zou veel meer voor- dan nadelen hebben.

  8. Siri is handig in de auto om berichten te versturen maar verder heb ik er verder niet veel aan gehad. Ik vind het ook jammer dat Siri bijv. ook geen whatsapp berichten kan voorlezen.

  9. @Zilli: tegenwoordig leest Siri ook WhatsApp berichten voor, althans via CarPlay.

  10. Siri op mijn Apple Watch kan niet eens fatsoenlijk het cijfer 2 uitspreken. Je krijgt dan Twè. Daarnaast zegt ze soms Hmm, dat weet ik niet. Maar ze spreek Hmm uit als losse letters. Schandalige fouten.

  11. Origineel geplaatst door Snucky
    @Zilli: tegenwoordig leest Siri ook WhatsApp berichten voor, althans via CarPlay.

    Kan ook zonder carplay. Siri is in de auto hetzelfde als op de fiets.

  12. Ik gebruik het misschien 3x per jaar. Verder geen enkele toegevoegde waarde voor mij.

  13. @Farl: Klopt, maar dat was met de oude Siri stem van iOS 10 en eerder niet het geval.

  14. Ik ben erg positief over siri. Al kan ik niet om de problemen heen praten. Voor die dingen waar je eigenlijk geen zin in hebt is ze geweldig. Het aanzetten van een wekker enzo. Terwijl je je aankleed vragen hoe het weer wordt.. het bellen van. Iemand berichtjes sturen doe ik ook steeds vakernu. Tijdens het koken ook erg handig.

    Maar hey wat ik echt een probleem vind is dat ik siri niet voor mn apple music kan gebruiken. Naja het kan wel.. maar er is geen multi language support… sommige artisten pakt hij wel en sommige echt niet. Laat staan een bepaald nummer. Dit MOET gefixt worden voordat die homepod in Nederland komt. Anders krijgt apple heel veel gezeik van de nl klant. Althans dit denk ik hoor

  15. Origineel geplaatst door Referix
    Ik vind het ook bijzonder dat dit product onder de vleugels van Jobs is ontwikkeld, dat zie je namelijk echt nergens aan terug.

    Bijzonder dat er nog steeds mensen zijn die denken dat alles onder leiding van Steve Jobs top was en er geen fouten werden gemaakt.

  16. Never waste a good crisis: spraak is DE toekomst, Apple weet dit. Apple loopt achter, ze weten dit ook. Dus ik heb er vertrouwen in dat Siri gaat vlammen.

  17. Origineel geplaatst door JustinK
    Ik ben erg positief over siri. Al kan ik niet om de problemen heen praten. Voor die dingen waar je eigenlijk geen zin in hebt is ze geweldig. Het aanzetten van een wekker enzo. Terwijl je je aankleed vragen hoe het weer wordt.. het bellen van. Iemand berichtjes sturen doe ik ook steeds vakernu. Tijdens het koken ook erg handig.

    Maar hey wat ik echt een probleem vind is dat ik siri niet voor mn apple music kan gebruiken. Naja het kan wel.. maar er is geen multi language support… sommige artisten pakt hij wel en sommige echt niet. Laat staan een bepaald nummer. Dit MOET gefixt worden voordat die homepod in Nederland komt. Anders krijgt apple heel veel gezeik van de nl klant. Althans dit denk ik hoor

    Exact dit. Ik gebruik Siri regelmatig en zoek vrijwel nooit meer een contact op handmatig. Veel sneller en makkelijker om Siri te gebruiken. Uiteraard is belangrijk dat je contacten lijst fatsoenlijk is opgeschoond. Als je data niet goed is, is je assistent ook niet goed.

    Snelle berekeningen laat ik Siri ook doen. Werkt prima.

    Uiteraard is er veeeeel meer nodig mbt AI. Daarin loopt Siri zeker achter. En het feit dat Siri op elk device anders is, is natuurlijk absurd en super slecht programmeerwerk. Laat zien dat Apple versplinterd raakt.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.