iOS-game Okay laat je zelf bepalen hoeveel je betaalt

Hoeveel is een iOS-game je waard? Daar wil de maker van Okay achterkomen met een bijzonder verdienmodel. Na 20 levels vraagt de game hoeveel je er voor wil betalen.

Okay? iOS screenshotHoeveel is een game voor de iPhone je waard? Daar wil de ontwikkelaar van Okay? achterkomen met behulp van een bijzonder verdienmodel. Het spel staat gratis en advertentieloos in de App Store, maar vraagt je na 20 levels of je de ontwikkelaar wil ondersteunen. Op dat punt mag je zelf bepalen hoeveel Okay je waard is.


Je kunt aangeven dat je geen geld voor Okay wil betalen, waarna je de game met al zijn functies gewoon kunt blijven spelen. Het is echter ook mogelijk om een eenmalig bedrag neer te leggen. Je heb dan de keuze om tussen €0,89 te betalen, of steeds een euro meer tot en met €8,99. Het is een interessant experiment in de App Store, waar veel gratis games juist vol zitten met virtuele goederen die je kunt kopen.

Het spelidee achter Okay is verder vrij simpel. Op het scherm staan een aantal witte objecten, die je door een enkel balletje te werpen moet wegtikken. Je tekent hoe je bal zich moet bewegen, waarna je ziet of het gelukt is. Dat alles is gehuld in een minimalistisch maar strak design.

De timer- en taken-app 30/30 had in 2012 een vergelijkbaar verdienmodel: nadat je de app gratis had gedownload, kon je via een in-app aankoop de ontwikkelaar betalen om je waardering te uiten.

Klik om inhoud van YouTube te tonen.
Learn more in YouTube’s privacy policy.

Informatie

Laatst bijgewerkt
25 februari 2015 om 20:23
Onderwerp
Categorie
Apps

Reacties: 10 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.