Apple Watch-reclames

Nieuwe Apple Watch-reclamespots over fitness, bandjes wisselen en meer

Apple heeft maar liefst 8 nieuwe Apple Watch-video's online gezet, met onder andere Alice Cooper, Jon Batiste en Chloë Savigny. Een deel gaat over fitnessfuncties.
Redactie - · Laatst bijgewerkt:

Apple Watch-reclames

De Apple Watch kan volgens Apple wel wat meer promotie gebruiken. Vannacht kwamen er maar liefst acht nieuwe reclamespotjes online, vol met bekende gezichten en gericht op sporten. Het gaat om spotjes van steeds 15 seconden, waarin we onder andere Nick Jonas, Alice Cooper, Jon Batiste en Chloë Sevigny in actie zien.

Reclamespotjes over fitnessfuncties
Vier van de acht spotjes hebben te maken met fitnessfuncties van de Apple Watch, namelijk Golf, Row, Chase en Climb.

In het spotje Golf zien we hoe rockster Alice Cooper gefrustreerd raakt door zijn golfswing. Gelukkig heeft hij een Apple Watch om, zodat hij in ieder geval zijn bewegingsdoel heeft gehaald.

Row laat een aantal vrouwen op een roeitrainer zien. Eén van de gespierde vrouwen kijkt op haar Apple Watch om te zien dat ze halverwege haar training is, terwijl ze ingespannen kijkt.

In reclamespotje Chase zie je muzikant en acteur Nick Jonas, die probeert om zijn broer te verslaan op een ranglijst van een stappenteller-app. We zien Jonas door het beeld rennen, op zijn Apple Watch kijken, om vervolgens weer door te gaan. ‘Game on’ staat er aan het einde van het spotje.

Climb gaat over twee vrouwen die een schier eindeloze trap aan het beklimmen zijn. Eén van hen stopt halverwege om op de Apple Watch haar hartslag te bekijken.

Reclamespotjes over andere functies
De overige spotjes zijn niet op de fitnessfuncties van de Apple Watch gericht. In Find probeert actrice Chloë Sevigny haar zoekgeraakte iPhone terug te vinden.

In het spotje Swap zie je hoe muzikant Leon Bridges een afspraakje met Quincy Jones heeft. Hij ziet op zijn Apple Watch dat het feestje van vanavond niet té opgeprikt is. Bridges verwisselt daarom zijn zwarte Milanese Loop voor een roze sportbandje en schakelt de Mickey Mouse-wijzerplaat in.

Wil je weten hoe HomeKit en Siri op de Apple Watch te gebruiken zijn, dan kijk je het spotje Surprise. Daarin worden beide gedemonstreerd. Tenminste… je ziet hoe een vrouw via haar Apple Watch de lampen uit doet, om iemand te verrassen tijdens een surprise party.

In het spotje Rain zie je dat iemand met een Apple Watch beter is voorbereid op de situatie: de app Dark Sky (niet in Nederland te downloaden) geeft een waarschuwing dat er regen komt en de hoofdrolspeelster in het spotje pakt alvast haar paraplu. Dat er apps aan bod komen in sommige spotjes is wel opmerkelijk, omdat Apple de laatste tijd wat minder nadruk legt op apps. Waarschijnlijk heeft dat te maken met de nog slechte performance van de apps. Gisteren schreven we dat ontwikkelaars nog steeds tegen problemen aanlopen als ze goed functionerende apps willen maken. Alles reageert te traag.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 12 april 2016, 13:10
Categorie Apple
Onderwerp reclamespot

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.