Apple UK moet toch in advertenties melden dat Samsung niet kopieert

Apple moet in Engeland toch advertenties plaatsen waarin ze aangeven dat Samsung Apple niet kopieert. Apple ging eerder in hoger beroep, maar verloor de zaak. Ook op de website moet een boodschap verschijnen.

samsung galaxy tabApple moet in advertenties melden dat Samsung geen producten van Apple heeft gekopieerd. Dat is de uitspraak van een Britse rechtbank in een al langer lopende zaak tussen beide bedrijven. De rechter was eerder al van mening dat er geen bewijs was voor kopiëren. De Samsung-producten waren namelijk ‘niet cool’ genoeg om als Apple-kopieën te worden gezien. Apple ging vervolgens in hoger beroep, maar dat is nu afgewezen, waardoor Apple op de eigen website en in een reeks kranten advertenties moet plaatsen in een lettertype van minstens Arial 14. Daarin moet staan dat Samsung Apple niet gekopieerd heeft met de Galaxy Tab.

Eerder vond de rechtbank dat Apple schade had veroorzaakt voor Samsung, door te beweren dat het bedrijf alles kopieert. De zaak is extra zuur, omdat Apple de zaak zelf heeft aangespannen. Het is één van de vele rechtszaken die momenteel in meerdere landen spelen tussen Apple in Samsung. Het gaat daarbij veelal om designpatenten, om patenten rondom functionaliteit of essentiële patenten rondom 3G-technologie.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 18 oktober 2012, 13:42
Categorie Apple
Onderwerpen apple, reclame, samsung

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.