Gezichten met emoties: overname Emotient.

Apple neemt Emotient over, een bedrijf dat emoties herkent

Apple heeft Emotient overgenomen, een bedrijfje gespecialiseerd in het herkennen van emoties en gezichtsuitdrukkingen.

Apple heeft Emotient overgenomen, een start-up gespecialiseerd in het analyseren van gezichtsuitdrukkingen. Het bedrijf maakt gebruik van kunstmatige intelligentie om de emotie van een gezicht te lezen. Daarbij wordt gekeken naar gelaatsuitdrukkingen. Adverteerders gebruikten de technologie van Emotient om te kunnen bepalen hoe consumenten reageren op reclame. Op die manier konden ze achterhalen of een advertentie werd opgemerkt en of het een positieve reactie teweeg bracht.

Gezichten met emoties: overname Emotient.

Wat kan Apple met de technologie van Emotient?

Emotient maakt gebruik van camera’s om de consumenten te filmen. De vraag is alleen wat Apple met deze technologie wil doen. Wel kunnen we misschien iets afleiden uit twee eerdere overnames van de afgelopen tijd. Apple nam eerder Perceptio over, een start-up dat zich richtte op beeldherkenning en zogenaamde deep learning. Ook namen ze het bedrijf Faceshift over, gespecialiseerd in het vastleggen van gezichtsuitdrukkingen met 3D-sensoren. Gecombineerd zou Apple gezichten kunnen herkennen (Perceptio), de gezichtsuitdrukkingen vastleggen (Faceshift) en vervolgens emoties aflezen (Emotient). Maar daarmee is nog steeds niet helemaal duidelijk welk concreet product Apple voor ogen heeft.

Overname Emotient bevestigd

Een woordvoerder van Apple heeft de overname tegenover de Wall Street Journal bevestigd, maar gaf geen verdere opheldering. De reactie was kortweg dezelfde die ze altijd geven na een overname:
Apple buys smaller technology companies from time to time, and we generally do not discuss our purpose or plans.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 7 januari 2016, 20:17
Categorie Apple
Onderwerpen apple, overname

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.