Apple en AT&T aangeklaagd voor het verkopen van teveel iPhones

Apple en AT&T zijn beide aangeklaagd voor het verkopen van teveel iPhones. Dit zou oorzaak zijn van de slechte 3G-verbinding, volgens een zekere William Gillis.

William Gillis, iPhone-gebruiker en AT&T-klant, is zoals veel mensen niet tevreden met de performance van de iPhone 3G. Gillis is van mening dat Apple en AT&T teveel iPhones hebben verkocht en denkt dat dit de oorzaak is van alle problemen. Hij heeft daarom beide bedrijven aangeklaagd. In de 18 pagina’s tellende aanklacht schrijft Gillis dat Apple de kopers misleidt door niet de werkelijke snelheid van EDGE/GPRS en 3G weer te geven. AT&T is volgens hem ook schuldig. Er worden namelijk erg veel iPhones verkocht, terwijl al langer bekend is dat de iPhone teveel van het netwerk eist, waardoor het bereik erg slecht is.

Ook zou Apple volgens Gillis nieuwe kopers moeten waarschuwen voor alle problemen, ook al is een deel van de problemen in firmware 2.0.2 al opgelost. Hij wil graag dat er voor verder onderzoek vragen aan Apple en AT&T worden gesteld en dat ze in de toekomst nauwkeuriger informatie geven over de snelheid en performance van zo’n duur apparaat.

Mocht William Gillis gelijk krijgen, dan profiteren alle AT&T-klanten in Californië die dezelfde problemen hebben ondervonden, mee. Gillis vindt dat ook zij een vergoeding moeten krijgen.

Apple en AT&T hebben beide nog niet gereageerd.

Via: Gizmodo en AppleInsider

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 3 september 2008, 17:50
Categorie Apple
Onderwerpen aanklacht, apple, rechtbank, rechtszaak

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.