Reacties voor: Vergelijking: 4 nummerbord-applicaties voor de iPhone

Vergelijking van 4 applicaties om nummerborden op de iPhone op te zoeken. We bekijken iKenteken, Kenteken, Nummerbord en Nummerbord info.
Emiel Janson - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 21 reacties

  1. Die streepjes zijn leuk (dus xx-xx-xx) maar alle nieuwe nummerborden hebben een anderformaat (xx-xxx-x). Als de kenteken is geladen, weet de applicatie dat dan?

  2. Alle apps begrijpen dit op iKenteken na. Die zet het het laatste streepje één letter naar links zoals bij het oude kenteken.

  3. @Tales

    In het geval van iKenteken wel, de andere applicaties waarschijnlijk ook wel, hier heb ik echter geen ervaringen mee.

    Bedankt voor de feedback op iKenteken verder, we zijn ons ervan bewust dat er nog wel wat zaken verbeterd kunnen worden.

    Hoewel de prioriteiten nu wel even liggen op wat andere applicaties, mag je wel verwachten dat hier uiteindelijk ook een update voor uit zal komen (en dan praat ik natuurlijk wel over dit jaar nog ;-))

    Meer feedback is zeker welkom op info@datasupply.nl

    – Ivo

  4. @Emiel Janson qua interface inderdaad wel, qua werking maakt het echter niet uit. Er wordt een correctie gedaan op het nummerbord bij het ophalen van de gegevens.

  5. Klopt. Bij alle applicaties werkt het gewoon met het nieuwe kenteken.

  6. @Tales: @Tales:

    Bij Kenteken kan je de streepjes er zelf tussen zetten. Dus daar werkt het wel, laatst nog uitgeprobeerd

  7. Weet iemand of er zo apps zijn voor belgië ook?
    Zou dit namelijk heel graag gewilt hebben maar vind dit nergens.

  8. Ik veronderstel dat dit enkel werkt voor Nederlandse nummerplaten?

  9. Hollanders en hun ordelijkheid 🙂
    Voeg een huisnummer en postcode in en je krijgt het volledig adres, voeg een nummerplaat in en je krijgt er alle details over.
    Wij belgen kunnen hier een groot puntje aan zuigen. 🙂

  10. Origineel geplaatst door Dromedaris
    Hollanders en hun ordelijkheid
    Voeg een huisnummer en postcode in en je krijgt het volledig adres, voeg een nummerplaat in en je krijgt er alle details over.
    Wij belgen kunnen hier een groot puntje aan zuigen.

    Dan ben ik toch een halve Belg geloof ik, want ik ben de enige Nederlander die geen idee heeft waarom iemand dit zou willen gebruiken, zo lijkt het.

    Ik snap er dan ook echt geen *** van dat dit kenteken-opvragen-gedoe zo populair is… kan iemand het me uitleggen? Waarom zou ik het interessant moeten vinden wat een auto op straat nou precies kost?
    Ik snap nog wel dat autoliefhebbers dit misschien leuk vinden, maar punt één: zijn er zó gigantisch veel autoliefhebbers?, en punt twee: weten die zogenaamde autoliefhebbers dit soort info niet gewoon uit hun hoofd?
    ik ben zelf een mountainbike-liefhebber, maar ik heb nog nooit, bij het zien van een mooie mountainbike, behoefte gehad om daar dan de prijs enzo van op te vragen.
    Of ik weet de prijs ongeveer wel, of ik ga op internet eens informatie opzoeken (maar dan weer meer dan alleen de prijs).
    Iemand?

  11. Het kan aan mij liggen maar ik heb dat hele Carspotter-concept nooit begrepen. Waarom zou ik a la minute car’s willen spotten?

  12. Een koppeling aan contacten zou leuk zijn.
    ‘t Is maar een idee

  13. Jullie vergeten de website van de RDW zelf waar deze applicaties 90% van hun informatie vandaan halen.

    https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx

    Enige wat overblijft is de dagwaarde die ze van de autoweek website halen op basis van de gevonden RDW gegevens. Maar nu zie ik dat op autoweek.nl zelfs al gewoon het kenteken ingevoerd kan worden.

    http://www.autoweek.nl/kentekencheck.php

    Een 12 jarige kan hier zelfs een applicatie omheen bouwen.

  14. de vraag is waarom dit handig is?
    wat als je naar een andere gebruikte auto gaat kijken,
    wat is de ” markt” waarde en wat is het verbruik?
    en overige kosten zoals wegen belasting,
    zo gebruik ik dit soort programma’s , en als de prijs niet overeenkomt, meestal heb je ook inruil,
    de verhouding van inruil en aankoop blijft natuurlijk gelijk,

  15. Ik heb Kenteken vaak gebruikt toen ik op zoek was naar een tweedehandse auto. Je kunt zo makkelijk zien hoe oud de auto echt is (want soms zijn ze geïmporteerd en krijgen ze een nieuw kenteken).

    Daarbij krijg je ook meteen info wat de auto weegt (handig om wegenbelasting op te zoeken) en wat het gemiddeld verbruik is.

    Nu ik niet meer op zoek ben naar een auto, gebruik ik Kenteken nog nauwelijks, of ik moet echt een bijzondere auto zien staan.

  16. tsja, met je iPhone kun je ook gewoon de RDI site openen, of autoweek.nl.
    Dan kun je het ook opzoeken. Overigens koop je een auto niet op t eerste gezicht, dus ga je vaak thuis nog even kijken waar je deze gegevens gewoon kunt opzoeken. Tenslotte halen deze apps de info ook van het internet af. Vrij in te zien voor idereen 🙂
    Toch wel handig als het in één app zit, bespaart tijd en is vaak de 80 cent wel waard 😛

  17. Origineel geplaatst door CaliMonk
    Bedankt voor de feedback op iKenteken verder, we zijn ons ervan bewust dat er nog wel wat zaken verbeterd kunnen worden. Hoewel de prioriteiten nu wel even liggen op wat andere applicaties, mag je wel verwachten dat hier uiteindelijk ook een update voor uit zal komen (en dan praat ik natuurlijk wel over dit jaar nog )

    Mooi zo want ik heb niets voor niets 0,79 betaald aan iKenteken.

  18. Goede vergelijking maar zinloze Apps natuurlijk! 🙂

  19. hmmm kenteken is niet via de belgische itunes beschikbaar, de rest wel. Wat zijn de redenen voor een ontwikkelaar om bepaalde landen wel/niet te kiezen?

  20. De site van het RDW wordt op accountantskantoren e.d. ook veelvuldig gebruikt om na te kijken hoeveel BPM er in begrepen is om op basis daarvan terug te rekenen naar de Cataloguswaarde. Het gebruik is alleen maar meer geworden nu er onderscheid wordt gemaakt in 14, 20 en 25% bijtelling op basis van de hoeveelheid CO2 uitstoot. Dus zo’n applicatie kan weleens van pas komen, maar normaal volstaat de RDW website.

  21. geen van de 2 gratis applicaties zijn te vinden op de (belgische ?) store …

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.