Reacties voor: Mobiele games in 2009: een terugblik

Welke trends waren er in 2009 op het gebied van mobiele games te onderscheiden en welke rol speelde de iPhone daarin? Een nogal belangrijke, blijkt uit deze terugblik op games in 2009.
Lees het complete artikel → Mobiele games in 2009: een terugblik
Ellen de Lange-Ros - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 14 reacties

  1. Tja….Nintendo mag inderdaad aan betere kwaliteit werken

  2. en wat met gratis games. Daar verdiend apple ook mooi 100$ aan als ze in de app store gezet worden

  3. als Apple een groter apparaat (appleTV of de iSlate (als die zou uitkomen)) zou upgraden zodat het ook games kan afspelen (een appstore met beter games of gwn dvd-discs) zouden ze ook klanten van sony en microsoft kunnen afpakken op dat vlak, want apple doet het altijd beter dan de rest… :-p

  4. Kan het toch niet helemaal met jullie argumenten eens zijn…

    450 miljoen verlies door piraterij….

    http://247wallst.com/2010/01/13/apple-app-store-has-lost-450-million-to-piracy/

  5. Ik vind niet dat je een PSP met een PS3 kan vergelijken. Het ene is een handheld, het andere een console. Draagbaar vs stationair.
    Ook mag je niet vergeten dat de games die voor de PSP komen vaak wel van degelijke kwaliteit zijn. Het was een tijdje stil maar plots kwamen er heel veel toppers (zie artikel). Deze games zijn dan ook volledige games en geen minigames.

    De PSP is en blijft een handheld, de DSi ook. Deze kan je met elkaar vergelijken maar niet met een GSM, wat de iPhone tenslotte is.

  6. Origineel geplaatst door Real-Napster
    Tja….Nintendo mag inderdaad aan betere kwaliteit werken

    Ik denk dat Nintendo zich op een ander markt segment concentereerd als bijvoorbeeld PS3, Xbox 360. Ik heb zelf geen van alle consoles, maar wel allemaal gespeeld en ik moet zeggen dat ik erg gelachen heb met de wii spellen.

    De wii concentreerd zich meer op af en toe gamer en familie. De wii zie ik dan ook als meer sociale console als bijvoorbeeld de PS3 of Xbox360. Met die consoles wordt vaker alleen gespeeld en is meer voor de “echte” gamer.

    Wat Apple hier doet is een zeer compacte draagbare console leveren. Wat nintendo en playstation ook doen natuurlijk. Alleen de games van uit de appstore zijn zeer goedkoop en je hoeft er ook geen eens iets extra’s voor mee te nemen omdat je de iPhone toch meestal wel bij je hebt. Het feit dat je ook meestal (of binnenkort waarschijnlijk) het spel kan downloaden terwijl je onverwachts ergens staat te wachten. Wat bv bij de andere draagbare consoles niet zo is. En zo heeft de iPhone redelijk veel voordelen, maar ook wat nadelen. Zoals de fysieke knopjes. Maar het spelen op een iPhone gaat nog niet eens zo heel slecht.

  7. Ik vond Trism vermaak! Ben eigenlijk alleen van de simpele (edoch verslavende) spellentjes: niet die uitgebreide games waar je echt controls bij hebt en zwaar moet oefenen. Zonde van je tijd, had je net zo goed iets productiefs kunnen doen.

  8. @gamerguy: downloaden uit een aparte AppStore is goed maar geen dvd games want daar zit de piraterij en je moet er ook altijd achter naar de winkel en dit zorgt zowieso voor hogere kosten

  9. Mooi artikel! 🙂

  10. Origineel geplaatst door Mattias
    @gamerguy: downloaden uit een aparte AppStore is goed maar geen dvd games want daar zit de piraterij en je moet er ook altijd achter naar de winkel en dit zorgt zowieso voor hogere kosten

    nee gelukkig kunnen alle games uit de AppStore niet illegaal gedownload worden 

  11. @Gamerguy:

    Ik denk dat het wel mee zal gaan vallen met gamers die weglopen bij MS of Sony om op de tablet te gaan gamen. Er zal sowieso een behoorlijke grafische kaart in zo’n tablet moeten komen en dat maakt de prijs van een tablet meteen minder aantrekkelijk. Daarnaast zie ik een game als CoD MW2 nog niet zo snel op een tablet verschijnen.
    Apple heeft in ieder geval Sony en Nintendo wel huiswerk bezorgd.

    Persoonlijk speel ik liever op mijn DS dan op mijn 3GS, ik heb liever de controls naast het scherm ipv op het scherm. Ik speel alleen games als Toki Torie en bejeweled op mijn 3 GS als ik bij een klant moet wachten, afgewisseld door Mario Kart of FF op de DS. Deze combinatie bevalt me het beste.

  12. Ik ga al een hele lange tijd mee in de game bizz en ik moet zeggen; de kwaliteit spellen die op de DS of PSP uit komen heb ik nog altijd niet gezien op de iPhone. Ik heb het dan over Mario, Zelda, Locoroco, Patapon.

    Een mooi voorbeeld is Locoroco vs Rolando:
    Hoewel Rolando veel weg heeft van Lcoroco, is Locoroco toch echt een heel andere klasse als het gaat om kwaliteit(en daarmee refereer ik naar de diepgang en lengte van het spel) Zo was ik veel langer bezig met Locoroco en waren de puzzels veel gevarieerder en doordacht(wat ik heel belangrijk vind) als die van Rolando.Daarom zijn de spellen voor DS en PSP (terecht) duurder.

    En een spel van de klasse Zelda…ik verwachtdie op z’n vroegst na de 6e generatie iPhones.

  13. Knap artikel. Punt is duidelijk. Je zou een boek moeten gaan schrijven met zulk schrijftalent! Ga zo door iphoneclub

  14. Origineel geplaatst door sasf
    Kan het toch niet helemaal met jullie argumenten eens zijn…450 miljoen verlies door piraterij….http://247wallst.com/2010/01/13/apple-app-store-has-lost-450-million-to-piracy/

    Dat is een zwaar overdreven bedrag! Ontwikkelaars kunnen heel makkelijk zelf in de apps een check inbouwen om te checken of ‘t eerlijk gekocht is. Wanneer niet, dan kun laat je een melding verschijnen of sluit je de app af.
    Bovendien doen veel mensen dit om een app uit te testen, kopen is altijd makkelijker (back-up, updates)

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.