Huggies stuurt ‘luier vol’-waarschuwing naar iPhone-app
Dat de iPhone steeds meer invloed heeft op ons dagelijks leven bewijst een nieuwe vinding van luierfabrikant Huggies. De TweetPee is een plastic sensor die je aan een luier vastmaakt en die een tweet verstuurt zodra de baby heeft geplast. Er is ook een iPhone-app die je waarschuwt zodra de sensor een bepaalde vochtgrens heeft bereikt. Je kunt vanuit de app ook meteen nieuwe luiers bestellen. Het idee is afkomstig van Huggies Brazilië, die reclamebureau Ogilvy de opdracht gaf om er een (Portugeestalige) promotievideo voor te maken, die hieronder te zien is. Of het in Nederland snel op de markt komt valt dus nog even te bezien. Voor het detecteren van grotere boodschappen zul je nog steeds een andere sensor moeten gebruiken: je neus.
In de VS is Huggies gestart met een wedstrijd waarmee je $15.000 kunt verdienen met innovatieve ideeën rondom luiers. Misschien komen daar nog gekkere bedenksels uit.
https://www.youtube.com/watch?v=btOFcIgDG14&feature=player_embedded
De iPhone en iPad voor kinderen
7 reacties
Flieps
Een luier verwissel je toch periodiek? Dat laat je toch niet afhangen van de hoeveelheid plas….
stardust
1 keer om de maand is toch voldoende voor pampers. Ik weet nu niet hoe het met huggies zit.
Kim
Met de pro versie kan je misschien ook ‘delete contents’ selecteren 😀
eppo
Ouder van nu….. Doe even normaal!!! IC, dat jullie hier werkelijk tijd instoppen….
Zucht……:(
P
@Flieps: Jij deponeer dus droge schone luiers zo de vuilnisbak in. Dat is wel goed voor de economie en helaas iets minder voor het milieu!!
Dufftje
Het luier verbruik valt hier wel mee, op de verpakking staat immers tot 18kilo! Daar kan je al een heel eind mee!
Arend Kolenbakker
Ja, want als je de luier los haalt moet je hem echt vervangen en kun je niet dierect zien of die weer om kan hoor. (Ja, sarcasme)