Reacties voor: Highscores in iPhone-spellen steeds vaker doelwit van hackers

Highscores worden steeds vaker doelwit van hackers. Het stelen van de nummer 1 positie van de highscorelijst blijkt een koud kunstje. Amateurhackers kunnen hun weg cheaten via makkelijke jailbreakmethodes.
Mike van Hoenselaar -

Reacties: 15 reacties

  1. Ben nu echt zo’n ouwe lul dat ik een spel speel voor de leut, en niet om te patsen met een high score ?, iedereen weet toch dat high scores fake zijn.

    net zoals online games die je alleen mee kan spelen als je de geheime trucjes weet voor de oneindige turbo boost. (ja knight rider, ik weet dat ik oud wordt :LOL )

  2. En zelfs wanneer de highscores niet gehackt zijn, is er maar een handjevol mensen die zo goed zijn dat ze in de top 10 of wat dan ook kunnen komen. Voor het gros van de mensen maakt het dan ook echt niet uit of er een wereldwijde highscores lijst is, het is al leuk om jezelf te verslaan.

  3. Bij jellycar zijn de highscores ook onrealistisch.

  4. @eerste reactie:

    nou in mijn omgeving heeft bijna iedereen een iPhone. We hebben een hoop games die we allenmaal spelen. Iemand haald een highscore en dan gaat de rest keihard aan de slag om die te breken. Maakt een game langer leuk vooral als je de highscore hebt.

  5. Noobs.. Als je cheat met iphone games moet je al heeeel zielig zijn lol

  6. Origineel geplaatst door Vincent
    Bij jellycar zijn de highscores ook onrealistisch.

    Sommigen wel. Maar bij sommige dan hebben mensen net weer een andere uitweg gezien waardoor het sneller kan.

    Ruimdenkend zijn he.

  7. Moet je voor de flauwekul eens naar sommige highscores kijken bij taptap revenge 2: die zijn bijna lachwekkend.
    Speel je een nummer op extreme, met 98% hits, (na 10 keer oefenen ofzo), haal je zegmaar zo’n 500.000 punten. Kijk je in de global list, heeft de nr 1 zo’n 7.000.000 punten.
    Suuuure :’)

  8. @Jordie:
    Nou met 1% verschil had ik de eerste keer 200.000 en de tweede keer 500.000 dus wat je nu zegt makes no sence. Je kan zelfs 100% halen als je 3 noten laat vallen ofzo en dat scheelt een heleboel punten als je op de 8x multiplier zit…

  9. met taptap revange 2 haalt het ook uit hoe precies je op de bolletjes drukt ๐Ÿ˜‰ dat zie je niet terug in het percentage ๐Ÿ˜‰

  10. Is het niet zo dat de highscores online worden opgeslagen in een database? in dat geval is het hacken van highscores van iphone-apps toch even moeilijk/makkleijk als die van online spellen met highscores

  11. Ik heb in mijn (momenteel in review staande) game ook online highscores gebruikt. Er zit een check op post-gegevens en UID in. dit is in PHP zo gebouwd dat de online code bepaalt wat er met de highscore gebeurt, dwz ik kan snel aanpassen (als blijkt dat er misbruik van gemaakt wordt kan ik bijvoorbeeld devices blocken) dat de score bij elke submit aangepast wordt naar dat op je device. Ik denk dat ik af moet wachten hoe het gaat lopen, hoewel ik van mening ben dat als je cheat met dat soort scores, je wel erg zielig bezig bent.

    Ik zal binnenkort iPhoneclub.nl info over mijn game sturen, welke gemaakt is in samenwerking met Christiaan Unck van FC Walvisch (sluikreclame!)

  12. @koenvdvoort:
    Meestal zijn een “handje vol” er 10 in een top10 he;-)

  13. ‘k Wil niet de nerd uitgangen, maar is het niet Battlefield 1943?

  14. Battlefield 1942
    Battlefield 2
    Battlefield 1943

    en ik ben geen nerd ๐Ÿ˜‰

  15. Maar leg mij nu eens uit wat daar de lol van is? (hacken highscores)

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.