Reacties voor: Consumer Reports nu zelf mikpunt van kritiek: iPhone-app krijgt laagst mogelijke waardering

De iPhone-applicatie van Consumer Reports heeft de bodem van de App Store behaald: een lagere score dan 1 ster is niet mogelijk.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 30 reacties

  1. Zal me niet verbazen als ze gaan zeiken dat apple de app beter had moesten testen voor hij geaccepteerd werdt.. Wat een zeiksite is het soms.

  2. Consumer reports, is dat net zoiets als de Consumentenbond?

  3. Hebben ze nou de iPhone 4 afgeraden of hebben ze hem niet aangeraden?

    Zit een verschil in toch?

  4. En dat geraakt dan door het goedkeuringsproces van Apple, een kwalijke zaak lijkt mij. Ze mogen hun goedkeuringsproces eens grondig herzien…

  5. Zou Apple hier niet zelf een vinger in de pap hebben? Bijvoorbeeld door de beoordelingen te manipuleren.

  6. Niet aanbevelen vat ik op als niet aanraden. En even later staat dat ze tot 3 maal toe de iPhone hebben afgeraden.

    Ik vind dit trouwens een vrij zwak artikel. Als z’n een RIM of Android toestel zouden afraden/niet aanbevelen dan zouden we het er volkomen mee eens zijn. En ik snap ook eerlijk gezegd niet wat jullie hiermee duidelijk willen maken? ConsumerReports mag toch ook een foutje maken en om nou gelijk een nieuwsartikel te maken voor een bug omdat ze toevallig de iPhone niet hebben aangeraden vind ik eerlijk gezegd een beetje vergezocht.

    En de laatste zin “Ook al komt de iPhone 4 puur op basis van punten als beste uit de vergelijkende test.”

    Een koopadvies is toch niet 100% gebarseerd op zo’n basistest. In die test zijn bijvoorbeeld geen problemen met een antenne verwerkt.

  7. Waarom raden ze de iPhone 4 af? Er gaan 2 streepjes van je bereik en sooooms “geen service”, maar om voor die enkele keer nou moeilijk te gaan doen?
    Je koopt het zelf!
    En dan kunnen ze net zo goed die plastic dingen van andere merken ook afraden omdat het gewoon na 3 maanden versleten is!
    Ik vind de iPhone 4 echt super! Niks te klagen! En ik raad hem iedereen aan!!!:p haha

  8. Haha, hebben ze dus het goedkeuringsproces gefileerd door een takke-app in te leveren die door de QC is gekomen !
    (the Mystery Developer is born…)

  9. Ik vind de iPhone 4 super!tot nu toe prima bereik noproblemo

  10. Wel nice (verdiende loon), maar aan de andere kant.. Dit had Apple ook moeten zien he 😛 Of misschien hebben ze het wel met opzet gedaan 😀

  11. nou dat is niet echt klant vriendelijk, dus ik raad deze app af ! 😀

  12. @Martijn: wohohoo… mijn vorige sony ericsson deed het 2 jaar, en die was van PLASTIC, èn zonder signaalproblemen hea… niet direct de rest afkraken

    kan apple eigenlijk de app’s die ze toegestuurd krijgen aanpassen… dat ze “per ongeluk” iets aan veranderd hebben 😛 ik vertrouw het niet helemaal… kan ook een actie van hun zijn zodat ze kunnen zeggen: jah, apple bakt er niks van onze app doet het niet eens

  13. @Luc: Zoals Gonny al zei “not recommended’, maar wel de hoogste score van alle smartphones die er op dat moment waren (Bron)

  14. wel slordig van ze dat die app nu niet meer werkt dan.
    maar mss houd apple hem wel expres een paar weekjes tegen. je weet maar nooit met de apen.
    maar kom op. iphone 4, leuke telefoon hoor. maar mijn vriend heeft 50% lost calls, terwijl wij in de randstad wonen. terugroepen zou inderdaad netjes zijn. maar daar zullen jullie apple fanboys het vast niet mee eens zijn.

  15. en van wie hebben alle apple weblogs dit bericht? wie heeft het de wereld ingebracht? waarom gaat dit niet doodstil voorbij omdat het in wezen volkomen oninteressant is?
    tuurlijk, apples marketingafdeling. wraakactietje. altijd lache.

  16. @Martijn Potman: dat klopt, omdat de iPhone 4 waar ik dit op typ prima werkt 😉 maar als hij er inderdaad wel last van heeft: heeft hij er een case om? Zo nee, hebben jullie al geprobeerd om hem terug te brengen? Misschien heeft hij net een extra probleemversie ofzo, of slecht bereik daar.

  17. Apple gooit er een persbericht uit waarin ze de app van consumer reports niet aanraden en ze eisen een terugroepactie xD

  18. “Why we do not recommend the iPhone: it can’t even run our app. Worthless!”

  19. Kom op zeg wees eerlijk! Zijn mensen die veel last hebben van dropped calls! Ik niet maar in Amerika veel meer! Wat moet de consumentenbond dan doen? Aanraden?? Ik ben supertevreden maar zij moeten mensen wel adviseren en informeren en geen fanboy uithangen

  20. Denk niet dat het echt om veel objectieve meningen gaat. Natuurlijk, als de app het niet doet dan is dat erg vervelend. Je kunt er echter ook van uit gaan dat dit soort grote organisaties de buggs wel snel zullen fixen.

    Dit is meer een gevalletje ‘wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten’. Of dit terecht is, is een andere discussie.

  21. Apple heeft toch ook een knop om ze in 1 keer allemaal van iedere iphone te verwijderen? Dat zou een goeie grap zijn..,

  22. De enigste die hier verschrikkelijk afgaat is Apple zelf omdat ze zelf een app hebben goedgekeurt die niet werkt echt een blunder zit je dan met qa team…

  23. Is dit ook niet een test om Apple goedkeuringsbeleid te testen door een buggy app in de app storen proberen te krijgen.

  24. Volgensmij heeft mijn iPhone 3G nog vaker geen service dan de iPhone 4.. Tegenwoordig zo’n 3x per dag, best irritant. Hoor van iedereen dat het allemaal erg meevalt met de iPhone 4. Heeft dat Consumer reports niet gewoon iets tegen Apple?

  25. @Michael Aupers:

    Eens. Kennelijk is de kritiek van die organisatie met terugwerkende kracht opeens onterecht, omdat hun app (die ze misschien niet eens zelf gemaakt hebben) niet goed zou werken. Kritiek op de iPhone is voor sommigen kennelijk nogal moeilijk te verteren.

  26. @Muppel: Kritiek is prima mits onderbouwd. Juist dat laatste is bij consumentenorganisaties wereldwijd iets waarin ze zich in stilzwijgen weten te hullen. Zo ook de rapportage van deze bond rondom de iPhone 4. Ze hebben alleen een korte video waarin iemand alleen maar verteld dat er een antenneprobleem is en dat ze de iPhone 4 niet aanraden. De beelden die ze laten zien zijn heel erg algemeen die wat van de testopstelling laten zien. Met zoiets kun je dus helemaal niets. Er zijn geen resultaten, er is geen beschrijving wat en hoe ze getest hebben en juist die dingen heb je nodig om een waardeoordeel te kunnen geven op zo’n test. Deze fout is iets wat consumentenorganisaties wereldwijd massaal maken waardoor hun onderzoeken absoluut niets waard zijn en je ze ook volledig links moet laten liggen. Een ander probleem die zich voor dit soort organisaties al snel opdoemt zit hem in een stuk wetgeving wat wij in Nederland kennen als laster en smaad. Als jij iemand ergens mondeling en schriftelijk van beschuldigd maar die beschuldiging niet kunt onderbouwen dan ben je schuldig aan smaad/laster en dat is strafbaar.

    Het feit dat de app van deze bond niet werkt lijkt het imago van een stelletje prutsers alleen maar te bevestigen ondanks het feit dat het vaak een 3rd party is die de applicatie maakt. Het is jammer dat mensen dat gegeven vaak voorbij gaat. Daarnaast geldt hier ook dat die 3 weken niet zo erg gek zijn. Er zijn zat developers die iets indienen zoals een update van hun app en pas 3 maanden later horen dat het is goedgekeurd of afgekeurd. Het nieuwe beleid van de app store is nog niet zo lang gaande. Het kan dus zijn dat men al een nieuwe versie heeft ingestuurd maar dat deze nog niet is goedgekeurd. Uiteraard is er ook nog de verantwoordelijkheid van de bond zelf: ze kunnen reageren op de kritiek en het bedrijf die ze hebben ingehuurd om de app te bouwen achter de vodden aan zitten. Tja, ergens zit er dus wel enige ironie 🙂

  27. Nou ja. Wat kinderachtig. Kan toch dat een programma niet in een keer goed werkt. Dat was bij de ipc programma toch ook:s enne t is nogal een verschil of een telefoon van ca 700e niet goed werkt of een gratis programma’tje niet goed werkt

  28. Vind het ook een beetje een zuur artikel. Sluipt een bug in een app. Nou ja dat hebben honderden apps in de AppStore. Bovendien kan er allang een update ingediend zijn maar soms duurt het bij Apple ook lang voor die dan weer goedgekeurd is. Een beetje meer niveau had ik van de iPhoneclub wel verwacht. Consumer reports deed wat het moet doen: mensen waarschuwen voor potentiële problemen met een peperdure telefoon waarvan je mag verwachten dat deze top is. Dat is de iPhone 4 niet. Wel heel goed, vandaar de prima score, maar een product waarvan je weet dat deze voor sommigen problemen gaat geven (lees: mensen met slechte netwerkdekking) kan je moeilijk gaan aanraden. Ik heb zelf in drie weken tijd zo’n drie gesprekken gehad waarvan ik vermoed dat de antenne schuldig was van de slechte geluidskwaliteit van het gesprek. Ook een enkele maal gehad dat een gesprek direct naar de voicemail werd gestuurd terwijl ik de iPhone 4 al vast hield. Moeilijk te zeggen of dit al dan niet met de antenne te maken had.

  29. @Luc – “Not recommended”, niet aanbevolen dus.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.