Cardbox contacten-app.

Reacties voor: Review: Nederlandse Cardbox is een handige contacten-app met een sociaal tintje

Cardbox is een nieuwe Nederlandse contacten-app. In plaats van dat je je eigen contactenlijst moet bijhouden, hoef je alleen je eigen contactenkaartje te voorzien van relevantie info. Hoe bevalt deze insteek op de standaard adressenboek?
Benjamin Kuijten | iCulture.nl -

Reacties: 4 reacties

  1. Het idee hierachter lijkt erg veel op de manier waarop Plaxo ooit werkte. Dat Plaxo het niet heeft gered roept bij mij de vraag op waarom dit wel zou werken.

  2. Eigenlijk achterlijk als je er serieus over nadenkt. Een abonnement om ongelimiteerd contacten te bewaren. Waarom dit een toegevoegde waarde is boven de standaard contacten app ontgaat mij.

  3. Lijkt me een hele klus om achter contacten aan te moeten blijven hollen om de app te installeren. In het geval van vluchtigere contacten een nog grotere klus. Na korte tijd zou ik er de brui aan geven. Afhankelijk zijn van contacten of zij hun gegevens willen delen? No go. Mssch leuk bedacht, maar ontoepasbaar in mijn geval.
    Daarbij, als ik een winkelwagentje of in-app verkopen zie, ben ik weg. Hooguit heel selectief registeren, period.

  4. Origineel geplaatst door Kreun
    […]Dat Plaxo het niet heeft gered roept bij mij de vraag op waarom dit wel zou werken.

    Goede vraag terwijl het idee op zich prima was: een online, gedeeld adressenboekje. Het is pas geslaagd als veel mensen het gaan gebruiken en mensen je gaan vragen naar je Cardbox-kaartje. Nu vragen mensen naar je LinkedIn-adres. Die omgeving heeft de zgn. “kritische massa” bereikt. Plaxo redde dat niet. En of Cardbox dat gaat redden? Dat lukt alleen als ze de early-adopters mee krijgen.

    Origineel geplaatst door Chris
    Waarom dit een toegevoegde waarde is boven de standaard contacten app ontgaat mij.

    De standaard contacten-app is in jouw beheer. Als een contact zijn email-adres verandert, dan moet het contact dat aan jou doorgeven en jij moet het veranderen in je contacten-app. Nogal wat punten waarop het mis kan gaan. Cardbox zorgt ervoor dat jij niets hoeft te doen: het gewijzigde emailadres komt gewoon bij jou terecht. Afgelopen week zocht ik naar een subsidie-persoon in de EU. Uiteindelijk gevonden op LinkedIn, heb nu een poging gedaan contact te leggen via LinkedIn. Ditzelfde kan ook met Cardbox. Voordeel Cardbox: het is niet van Facebook of van Microsoft (= eigenaar LinkedIn).

    Origineel geplaatst door Paul538
    Daarbij, als ik een winkelwagentje of in-app verkopen zie, ben ik weg. Hooguit heel selectief registeren, period.

    Jammer. Als professionele software-ontwikkelaar weet ik hoeveel werk het schrijven van software is. En als software-ontwikkelaar leef ik niet van lucht. Maar goed voor mensen als jij maken software-ontwikkelaars wel oplossingen waarbij jij zelf het product bent. De reden waarom je die app dan gebruikt is in feite een bijproduct waardoor jij de informatie gaat leveren waarmee de software-ontwikkelaar uiteindelijk geld kan verdienen.

    In het geval van Cardbox was het eerste waar ik naar zocht: waar verdienen zij hun geld mee? Want als het gratis is: hoe verdienen ze er dan aan? Zo’n product riekt heel sterk naar “de gebruikers vormen het product” en wel met name de contacten die gebruikers delen met anderen. Die contact-informatie op zich is waardevol, maar nog veel waardevoller zijn de relaties tussen al die contacten. Wil ik dat een bedrijf als Cardbox dat als product ziet? Nee! Want met bv. Facebook weten we wat dat voor gevolgen kan hebben. Maar jij zal daar geen bezwaren in zien, want je wil niet met geld betalen voor software – dan betaal je vaak met je gedrag of met je privacy. Daar is op zich ook niets mis mee, zolang je als gebruiker daar maar bewust van bent – ik gebruik ook sommige gratis apps waarvan ik weet dat de software-ontwikkelaars verdienen aan mijn gebruik van die app. Het bekendste voorbeeld is google.

    Al met al, Cardbox klinkt interessant maar voordat ik het ga gebruiken zal ik de voorwaarden etc. goed door gaan lezen.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.