Reacties voor: App Store-commentaar: de 20 meestgebruikte woorden in 1- en 5-sterrenwaarderingen

De meestgebruikte woorden in reviews in de App Store: ontwikkelaar Marco Arment verzamelde de 20 meestgebruikte woorden in de 1- en 5-sterrencommentaren in de App Store.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 38 reacties

  1. Mensen zijn altijd dommer dan je denkt.

  2. Leuk en interessant bericht 🙂

  3. Off-topic: IPC werkt alleen nog goed als de app volledig afgesloten wordt. Diverse keren verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Graag een snelle update!

  4. In de Nederlandse commentaren kom je de zelfde woorden vaak tegen, maar dan zijn ze meestal fout gespeld.

  5. Vertaald komen de woorden in een negatieve recensie behoorlijk overeen in het Nederlands, maar dat is bij de positieve wel anders. Wie wil er onderzoek naar doen? 🙂

  6. Ik zie die commentaren wel regelmatig voor komen ja.. Vinden ze het een geweldige app, geven ze 1 ster.

    Wat belachelijk zeg, dat er iemand 1 ster geeft omdat er in het weekend minder wordt geplaatst.. :S

  7. Heel irritant inderdaad! Zie je soms echt van die domme reacties erbij. Of ze hebben ergens commentaar op en vinden dat iets op een bepaalde manier moet, terwijl dat soms iets is wat apple heeft besloten en de ontwikkelaar er niks aan kan doen..of dat men zelf iets verkeerd doet.

  8. Apple kan sowieso wel een bezem halen door het hele review systeem. Hoewel het met het tonen van alleen reviews van de laatste versie wel een stukje verbeterd is, zijn veel “reviews” kort door de bocht, onzinnig of soms zelfs ronduit grof zonder dat Apple er iets aan doet.

    Handiger lijkt mij om het sterren systeem en review systeem te scheiden en daarnaast nog een soort “klaagbank” op te zetten waar meest voorkomende problemen/fouten per app worden weergegeven, waar de developer dan op kan reageren.

  9. Nuttig artikel: * (1 ster)

  10. Helaas komt onder de Nederlandse reacties vaak het woord k*nker voor. En dan vaak ook nog omdat mensen de beschrijving niet hebben gelezen, of de app gewoon niet snappen. Waar gaat het heen met de Nederlandse jeugd…

  11. Zolang mensen mogen oordelen zonder duidelijke grenzen zal dit blijven gebeuren.

  12. haha, dit is leuk jongens! als je je een dagje verveelt moet je is reacties gaan kijken xD echt grappig

  13. Volgens mij zou een simpel filtertje op bepaalde woorden in een review al wonderen doen, zodat in ieder geval woorden zoals k*nkerapp niet meer voorkomen.

    Je kunt wel recensies aanmerken als ongepast, maar daar doet Apple niets mee (de recensies waarin duidelijk grove of kwetsende taal in voorkwam en de reclamespam staan, ondanks meldingen aan Apple, nog steeds in AppStore).

  14. Wat een fantastisch bericht. Eén ster!

    😉

  15. Ik erger me soms kapot aan die pubers die soms een recensie geven waar je totaal niets aan hebt.

    Zo staan er apps met 5 sterren die niets kunnen en apps met 1 ster die super goed werken en heel uitgebreid zijn.

    Ik geef zelden tot nooit 5 sterren want dan zou het perfect zijn en geen ruimte voor verbetering. Dus vaak 3 of 4 met opbouwende teksten erbij. ik verwijder nooit een programma zonder tekst te geven en wel een ster beoordeling.

    het mooiste voorbeel dvan onzin recensies zijn de marktplaats apps waar al heel snel duidelijk werd dat er medewerkers stukjes plaatste. Zo werden de apps afgebrand door sommige en 5 sterren door anderen. Er was wel steeds een verwijzizing dat de andere app wel zo goed etc etc

    Nee het beste is gewoon lite versies uitbrengen en dan zelf bepalen want het huidige systeem werkt gewoon niet.

  16. ik blijf het mooi vinden dat sommige Nederlanders hun recensies in het engels typen in de appstore terwijl iedereen hier gewoon Nederlands spreekt en de recensies niet eens internationaal komen te staan

  17. 

    super slecht !!!

    î„…

  18. Ik snap niet goed waarom je een app niet nutteloos mag noemen nadat je hem geinstallerd hebt. Veel devs hebben naar mijn inziens meer talent in marketing dan in het ontwerpen van apps. Zo zijn er die een flashlight kunnen omschrijven alsof het de belangsrijkste app is die te verkrijgen is in de app store.

  19. Ik ben soms ook erg verbaasd over de reacties die mensen geven of de manier van raten. Als je een zeer uitgebreide applicatie maakt maar die ‘ene’ feature die hun belangrijk vindne zit er niet in; 1 ster.

    In plaats van contact zoeken met de ontwikkelaar om de app juist te verbeteren (of bugs te rapporteren) gaan mensen liever 1 ster reviews plaatsen zonder dat de developer hier de kans op heeft om te reageren.

    Als je een bug hebt die je inmiddels hebt kunnen oplossen, is het vaak zo dat de comments die deze bugs beschrijven onaangepast blijven wat een verkeerde indruk werkt.

    Het gehele comment/rating systeem moet mijn inziens zwaar op de schop, om nog een toegevoegde waarde te krijgen. Ook zouden er meer mogelijkheden moeten zijn om interactie tussen de gebruiker en de developer te krijgen, het is nu zeer eenzijdig zonder dat de developer de kans heeft zich te beschermen.

    My 5 cents 🙂 (yes, 5 cents.)

  20. Erg leuk artikel.

    Ik hoop dat mijn kinderen later weer wat beter weten dan ik hoe je verschillende media, en ook verschillende soorten web-inhoud, moet lezen/bekijken.

    Webreviews zijn daarbij inderdaad een klasse apart (evenals commentaren op artikelen trouwens – en de artikelen zelf ook 🙂

  21. Origineel geplaatst door Michelle M
    In de Nederlandse commentaren kom je de zelfde woorden vaak tegen, maar dan zijn ze meestal fout gespeld.

    Haha mooi gezegd, and very true 😛

  22. Origineel geplaatst door CaliMonk
    In plaats van contact zoeken met de ontwikkelaar om de app juist te verbeteren (of bugs te rapporteren) gaan mensen liever 1 ster reviews plaatsen zonder dat de developer hier de kans op heeft om te reageren

    Ik denk dat je daar de de schuld beter bij Apple kan zoeken. Een ontwikkelaar contacteren hoe doe je dat? Elke ontwikkelaar heeft zijn eigen manier om zijn info in zijn app te verwerken. Devs vragen naar mijn inziens teveel van hun klanten. Dat je in de App store staat betekend nog niet dat je plots een perfect werkend bedrijf hebt.

    Klanten kopen hun apps via iTunes dus is het normaal dat ze klachten ook via iTunes willen formuleren en laat iTunes daar nu net geen ondersteuning voor bieden. Je kan geen bugs melden via iTunes dus is de meest logische optie de reviews.

    Verder zal ik ook nooit geen dev meer contacteren omdat de meeste van die programma’s geschreven zijn door eenmansbedrijfjes die je weken later een standaard antwoord sturen dat hoogstwaarschijnlijk niet het antwoord is waar je op hoopte.

    Devs moeten leren dat ze met klanten werken en dat blijkt bij de meeste niet echt het geval als ik de reacties hier lees. Je zal geen negatieve reacties krijgen als je de verwachtingen die je schept inlost en als je software perfect werkt. Bugvrije software bestaat niet maar je moet er dan voor zorgen dat de meest evidente bugs niet aanwezig. Heb je een slechte commentaar gehad dan zal je die ook wel verdiend hebben en is het aan de dev om te zorgen dat het aantal negatieve reacties daalt.

    Beetje gaan zeuren dat klanten niet goed reageren is echt niet professioneel. Ik ben echt heel benieuwd hoeveel van de devs hier telefonishe support bieden en met het hand op het hart durven zweren dat ze elke support mail binnen de 48u beantwoord hebben.

  23. Nog even over het verwijderen en opnieuw installeren. Helpt inderdaad maar ik was/ben wel al m’n favorieten kwijt.

  24. Ik kan soms niet beoordelen want dan krijg ik de foutcode: _nul ook erg lastig trouwens

  25. En dan die tenenkrommende taalfouten……

  26. Ik ben ook zo’n regelmatige 1-ster rater, maar wil mezelf toch niet echt een puber noemen. Als er bijvoorbeeld reclame in een app zit geef ik altijd standaard 1-ster, ongeacht het verdere functioneren van de app.

  27. Liever een systeem waarbij apps alleen nog gereviewed worden door professionele reviewers. En dat die gasten dan een rating krijgen.

  28. Origineel geplaatst door Ruben.cc
    Ik ben ook zo’n regelmatige 1-ster rater, maar wil mezelf toch niet echt een puber noemen. Als er bijvoorbeeld reclame in een app zit geef ik altijd standaard 1-ster, ongeacht het verdere functioneren van de app.

    Kansloos om een goede app met reclame 1-ster te geven. Dus je geeft de app van nu.nl ook 1-ster?

  29. Origineel geplaatst door Ruben.cc
    Ik ben ook zo’n regelmatige 1-ster rater, maar wil mezelf toch niet echt een puber noemen. Als er bijvoorbeeld reclame in een app zit geef ik altijd standaard 1-ster, ongeacht het verdere functioneren van de app.

    Dat is inderdaad niet puberaal, maar gewoon walgelijk dom.

  30. @joedoekoe: Ha ha, ik moet zeggen dat ik ook weinig waarde hecht aan die berichten van halve analfabeten.

  31. Altijd ergerlijk.

    Als iemand een app niet leuk vind geven ze al snel maar 1 ster, terwijl hij al zeker 2-3 sterren waard is als hij niet crasht en dergelijke.

  32. Origineel geplaatst door Ron Holland
    ik blijf het mooi vinden dat sommige Nederlanders hun recensies in het engels typen in de appstore terwijl iedereen hier gewoon Nederlands spreekt en de recensies niet eens internationaal komen te staan

    Developers lezen ook internationale reviews, het is dus juist slim om het in het Engels te schrijven.

  33. Origineel geplaatst door Ruben.cc
    Ik ben ook zo’n regelmatige 1-ster rater, maar wil mezelf toch niet echt een puber noemen. Als er bijvoorbeeld reclame in een app zit geef ik altijd standaard 1-ster, ongeacht het verdere functioneren van de app.

    Dat is best wel misselijkmakend.

  34. Origineel geplaatst door Ron Holland
    ik blijf het mooi vinden dat sommige Nederlanders hun recensies in het engels typen in de appstore terwijl iedereen hier gewoon Nederlands spreekt en de recensies niet eens internationaal komen te staan

    Doe het zelf ook maar dan in Belgische app store,
    er zijn ook Walen en ik vind het ook niet tof als bijna alle reviews in het Frans zijn…

  35. @Justw1n: (*) handig!
    handig artikel!(*)

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.