Reacties voor: Amsterdam Schiphol Airport Guide voor de iPhone: alles over Schiphol

De Amsterdam Schiphol Airport Guide bevat allerlei informatie over de luchthaven Schiphol en aanvullende informatie om je weg in Amsterdam te vinden. De informatie is offline beschikbaar.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 23 reacties

  1. Wreud

  2. Dit is volgens mij een belachelijke prijs voor een belachelijk programma.

    Laat ze maar zorgen dat iedereen gewoon duidelijk de weg kan vinden.

    1,59 betalen voor wat info nee dank je.

  3. Je betaald daar al een godsvermogen om je auto te mogen…wat zeg ik…te m o e t e n parkeren…en dan vragen ze hier ookal geld voor ?! Nou…zorg er dan wel voor dat ik n half uurtje eerder op Schiphol ben hoor…

  4. Een kop koffie op shiphol is 2x zo duur…
    Alles op schiphol is duurder dan in bijv. Amsterdam
    Die app kost dan ook bijna niks
    Lijkt mij een leuke app

  5. Ik vlieg de volgende keer vanaf Brussel, veel goedkoper 😉

  6. Best een handige app natuurlijk, maar te gek voor woorden dat wat info die overal online te vinden is geld moet kosten, geef het gewon gratis weg,prima promotie.
    Maar ja, het is wel waar, alles op Schiphol is schandalig duur.

  7. En het gaat al zo goed op Schiphol …..
    App. gratis = gratis reclame

  8. Helemaal de weg kwijt .. geld vragen om je eigen bedrijf in een beter daglicht te zetten .. en dan niet 0.79 cent .. nee 1.59!

  9. Blabla zeur zeur. Altijd dat gekibbel of iets gratis moet wezen of niet. Iemand maakt er een mooi overzichtelijk apje van waar hij kostbare tijd en energie in steekt. Als je liever direct via de browser of een soortgelijke app alle info opzoekt is dat jouw keuze. Komen we weer tot de vaakgehoorde uitspraak: “je bent niet verplicht om het te kopen”. Niet alles moet maar gratis wezen. Anders kun je nog altijd zelf proberen om een app te ontwikkelen en gratis weg te geven.

  10. @Lijn met pep: Volgens mij heb jij het artikel niet goed gelezen: de app is helemaal niet door Schiphol zelf uitgebracht.

  11. Idd te snel gelezen, neem hierbij mn vorige post terug.

    Beter zet de ontwikkelaar dan wel, om onduidelijkheden te voorkomen, dit in de beschrijving vam de app. in de app. store

    @ kokko

    snap je punt maar dat is niet de regel. Zoals boven beschreven:
    App. gratis = gratis reclame

  12. @Kokkie:

    idd, helemaal mee eens. (geld gezeur altijd!)

    On topic. ik denk met het aantal medewerkers op Schiphol en die hopelijk dan ook nog een iPhone hebben, bied deze app. een serieuze uitkomst / aanvulling! Dus, ik denk zeker dat deze maker een gaatje in de markt heeft gevonden!

    Wie volgt?! (en welke markt 😉 )

  13. Dacht dat de iPhoneclub altijd wel duidelijk was. Ze zetten er altijd bij als de app officiel door een bedrijf is uitgegeven. Kijk bv nr de artikels over bv Flickr, ANWB, NOS enz. Word dat niet vermeld dan is het niet een officiele app.

    Is dat een regel bedacht door jou dan? Gratis app is gratis reclame. Ik weet niet of jij het normaal vind dat jij voor nop iets ontwikkeld. Als de app niet loopt kun je het altijd later nog gratis weggeven. De meeste ontwikkelaars hebben er ook nog een drukke baan/studie erbij. Ik vind het niet zo vreemd dat sommigen er geld voor vragen.

  14. En over wat voor een bedrag hebben we het hier. Wel een dure iPhone (icm een abbo) kopen maar te knieperig om een app van €1,59 aan te schaffen. Echt een Hollandse instelling…;)

    ***Zo ik erger me-mode uit***

    Kokkie gaat nu lekker dromen over gratis apps…

  15. Ja kijk maar op wikipedia. Dat is een door mij bedachte regel die iedereen hanteert.

    Om de ontwikkelaar maak ik mij geen zorgen. Die krijgt zn knaken wel. Waarvan ik in beginsel vanuitging dat schiphol zn opdrachtgever zou zijn. Die brengt zn app uit om meer bekendheid te genereren om of via meerdere kanalen info te kunnen verstrekken. Niet gratis: snel weg uit de app. Store

    gratis app: op ontwikk. kosten na gratis reclame met overlevingskans en groter bereik dan betaald

    deze dude zou bijv ook alle schipholwinkels in kaart kunnen om vervolgens daar om advertentiekosten te gaan leuren en zo zn app voor de gebruiker gratis aanbieden

    meer voor buitenlanders dan nl’ers kan deze app handig zijn. Ik zou deze app dan ook in zoveel mogelijk talen uitbrengrn en stinkend rijk worden

  16. Jammer dat het geld kost, want het is voor mij wel handige informatie als m’n vriendin op een andere gate staat en ik dat moet opzoeken. Schaf hem binnenkort denk ik wel even aan. En ja, alles is duur op Schiphol. Dat is bij de meeste vliegvelden zo. Ze weten dat ze het duur kunnen maken. Verkopen doet het toch wel. Toeristische plekjes die erg in trek zijn of plaatsen waar veel mensen komen zijn meestal duur. Dat weten we nu toch wel? We kunnen erover zeuren, maar het zal niks veranderen. Volgens mij beschouwt het meerendeel van de mensen die op Schiphol komen ‘vanzelfsprekend’.

  17. Jongens, jongens, kijk toch eens wat deze developer nog meer uitbrengt: Allemaal apps over schilders (mik wat -waarschijnlijk- rechtenvrije afbeeldingen bij elkaar en je hebt een app) en over luchthavens (mik wat niet rechtenvrije afbeeldingen zonder bronvermelding bij elkaar en je hebt een app).

    Dit is echt geen serieuze hulp voor het reizen via Schiphol, dit is gewoon eventjes snel geld verdienen. En iPhoneclub helpt daarbij.

  18. Het is leuk bedacht. Maar wat het echt 1,59 euro waard zou maken zijn actuele vlieginformatie van aankomende vluchten en vetrekkende vluchten. Dat is pas handig.

  19. Origineel geplaatst door Kokkie
    Blabla zeur zeur. Altijd dat gekibbel of iets gratis moet wezen of niet. Iemand maakt er een mooi overzichtelijk apje van waar hij kostbare tijd en energie in steekt. Als je liever direct via de browser of een soortgelijke app alle info opzoekt is dat jouw keuze. Komen we weer tot de vaakgehoorde uitspraak: “je bent niet verplicht om het te kopen”. Niet alles moet maar gratis wezen. Anders kun je nog altijd zelf proberen om een app te ontwikkelen en gratis weg te geven.

    Men kan er gewoon niet tegen dat ze blijkbaar 2 minuten van hun leven verspild hebben door het lezen van dit nieuwsbericht en er vervolgens achter komen dat de app in kwestie “wel €1,59” kost…

  20. Moeilijk hè jongens, lezen…?
    Zucht.

    Het zou mooi zijn als de luchthaven Schiphol (wat uiteindelijk een commerciële organisatie is) deze applicatie ter promotie gratis beschikbaar zou stellen. Maar omdat het is ontwikkeld door een externe ontwikkelaar zul je voor deze her en der bijeengeplukte informatie toch moeten betalen: €1,59.

  21. Schiphol kan, wat mij betreft, beter gratis wifi gaan aanbieden ipv deze app gratis maken.

  22. Je kunt ook een plattegrond halen op schiphol zelf… scheelt weer 1,59.
    Sjesus, wat wordt er een troep voor veel verkocht

  23. Toen ik “Schiphol app” zag, was ik hoopvol. Maar het feit dat deze app niets meer is dan een veredelde electronische folder, met alleen maar statische informatie, valt me nogal tegen. En niet eens een goede interface.

    Wat ik graag zou zien is dynamische updates over aankomst- en vertrektijden, gates, push updates over vertragingen, leuke aanbiedingen in de winkels, enz.

    Je zou zoveel meer kunnen doen.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.