Volkswagen gebruikt iPhone voor augmented reality-proefritten

Volkswagen heeft een innovatieve reclamebanner gemaakt, waarbij je een gedrukte advertentie en een iPhone-app gebruikt om innovaties te zien.

volkswagen proefritVolkswagen heeft een bijzondere iPhone-app gemaakt. Met de VW Test Drive-app kunnen gebruikers een proefrit uitvoeren dankzij augmented reality. De applicatie zelf is alleen in de Noorse App Store verkrijgbaar, maar je kunt het ook via de website bekijken. De app is bedoeld als onderdeel van een marketingcampagne. Omdat innovaties soms lastig uit te leggen zijn in een advertentie, bedacht Volkswagen dat de beste manier is om het mensen gewoon te laten ervaren. Je krijgt niet te horen hoe het werkt, maar je kunt het gewoon zien.

De gedrukte advertentie vormt daarbij het testtraject, waarop je met behulp van de app de vernieuwingen kunt zien. Onderstaand reclamefilmpje laat zien hoe het werkt. De achtergrondmuziek is Paper Aeroplane van Julia Stone.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 14 maart 2011, 18:12
Categorie Apple
Onderwerpen augmented reality, reclame, uitgaven, volkswagen

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.