under-armour-model

MyFitnessPal en Endomondo overgenomen door Under Armour

Er werd maar liefst 560 miljoen dollar betaald door Under Armour, om de fitness-apps MyFitnessPal en Endomondo over te nemen. En daarmee is het bedrijf ineens een grote speler op het gebied van sport-apps.

MyFitnessPal screenHet Amerikaanse sportbedrijf Under Armour heeft ineens twee grote fitness-apps in zijn bezit. Voor in totaal 560 miljoen dollar heeft het bedrijf MyFitnessPal en Endomondo namelijk overgenomen. Voor MyFitnessPal is 475 miljoen dollar betaald. Endomondo heeft 85 miljoen dollar gekost.

Under Armour is met de overname een nog grotere speler op het gebied van fitness-apps. MyFitnessPal telt inmiddels 80 miljoen gebruikers en is daarmee één van de populairdere apps van het moment. Ter vergelijking: concurrent Nike+ had in 2013 ongeveer 18 miljoen gebruikers, en RunKeeper wordt volgens de app-omschrijving gebruikt door 30 miljoen mensen. Under Armour nam in 2013 al MapMyFitness over. In totaal zegt Under Armour daarom nu 120 miljoen app-gebruikers te bereiken.

Under Armour is een concurrent van Nike die ook sportkleding en accessoires verkoopt. Met de overname van MyFitnessPal en Endomondo gaat het bedrijf nog directer de concurrentie aan met Nike+. Het kan overigens nog even duren totdat de invloed van Under Armour duidelijk wordt: beide apps blijven voor nu in huidige vorm in de App Store staan.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 5 februari 2015, 9:06
Categorie Achtergrond
Onderwerpen endomondo, myfitnesspal

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.