Twitter-advertenties First View

Twitter-app zet advertenties bovenaan je tijdlijn

Twitter zet vanaf nu First View-advertenties bovenaan je tijdlijn, telkens wanneer je inlogt. De advertenties zijn gedurende 24 uur te zien.

Twitter-advertenties First ViewNa alle ophef rondom #RIPTwitter kan de timing bijna niet slechter zijn: Twitter heeft aangekondigd dat ze voortaan advertenties bovenaan je tijdlijn gaan plaatsen. De advertenties zijn te zien, telkens wanneer je inlogt. Het gaat om een nieuwe functie voor adverteerders met de naam First View. Bedrijven kunnen betalen om bovenaan de tijdlijn te staan met promoted tweets.

Hieronder is een animatie te zien van zo’n advertentie:

De toppositie is slechts 24 uur beschikbaar, waarna er weer een andere advertentie kan verschijnen. Wat onduidelijk is, is of adverteerders ook een reeks advertenties kunnen kopen zodat ze meerdere dagen bovenaan in de tijdlijn staan. First View is momenteel al te zien bij een aantal fanatieke gebruikers in de VS en zal in de komende maanden wereldwijd beschikbaar komen.

Twitter legt uit dat mond-tot-mondreclame tegenwoordig belangrijker dan ooit is – en dat er geen beter sociaal platform voor is dan Twitter. Een van de bedrijven die adverteert is 20th Century Fox. Zij hebben een reclamebanner gekocht om de film ‘Mike and Dave Need Wedding Dates’ te promoten.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 9 februari 2016, 15:09
Categorie Apps
Onderwerpen reclame, twitter

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.