iPhone T-Mobile abonnement

Nog steeds problemen met iPhone 8 en X op T-Mobile-netwerk

T-Mobile-klanten met een iPhone 8 of X hebben nog steeds geen oplossing voor de netwerkproblemen die al sinds oktober 2017 spelen. Apple en T-Mobile houden zich stil over het aantal getroffenen en de mogelijke oorzaak.

Netwerkproblemen T-Mobile met iPhone 8 en X

Al in november vorig jaar schreven we over de netwerkproblemen bij T-Mobile met de iPhone 8 en iPhone X. Er deden zich storingen voor bij het bellen en internetten. De provider startte een onderzoek, maar ruim een halfjaar is er nog steeds geen oplossing gevonden. T-Mobile verwijst voor alle technische details door naar Apple, maar ook daar is geen antwoord te vinden. Na wekenlang aandringen kreeg NU.nl geen opheldering van Apple via woordvoerders in binnen- en buitenland. Onduidelijk is of de kern van het probleem nu bij Apple of bij T-Mobile ligt.

T-Mobile iPhone-problemen nog steeds niet opgelost

Bezitters van een iPhone 8 of iPhone X melden dat telefoongesprekken na een paar seconden wegvallen of dat ze helemaal niet meer kunnen bellen. Het probleem doet zich al sinds oktober 2017 voor, vlak nadat de iPhone 8 in Nederland beschikbaar kwam. De provider zei eerder dat het gaat om 0,3 procent van de iPhones, maar wil geen actuele cijfers geven.

In ieder geval is er nog steeds geen duidelijkheid over de oorzaak van het probleem en of er ooit een oplossing komt. T-Mobile biedt klanten aan de iPhone om te ruilen voor een andere, als het reparatiecentrum ook geen oplossing kan bieden. Sommige klanten hebben met een vervangend toestel weer precies hetzelfde probleem. De problemen met het bellen zouden in sommige gevallen ook door “een ander defect” kunnen worden veroorzaakt. In dat geval kan het toestel gerepareerd worden, maar ook daarover wil de provider geen cijfers geven.

Heb je je toestel niet bij T-Mobile maar bij een telecomwinkel gekocht, dan zul je daar moeten langsgaan voor een vervangend toestel of een andere oplossing.

Onder ons oorspronkelijke bericht uit november 2017 staan enkele tientallen reacties van mensen die er last van hebben, maar op het T-Mobile-forum loopt het ondertussen in de honderden.

Bijzonder is dat het probleem zich niet lijkt voor te doen bij de iPhone SE, een ander populair toestel. Dat wekt de indruk dat het aan de modemchip ligt die specifiek in de iPhone 8 en iPhone X is gebruikt. Maar lang niet iedereen met zo’n modemchip heeft er last van.

Een T-Mobile-klant meldt:

Wat ik zo vreemd vind is dat niet iedereen last heeft van dit probleem. En dat het bij mensen met een omgeruild toestel ook opgelost is. Terwijl die toestellen dezelfde Intel modemchip hebben.

Het is lastig om de werkelijke oorzaak te vinden. Omdat het probleem alleen bij T-Mobile voorkomt lijkt het aan een fout in de verbindingen te liggen. Of er is bij Apple een wijziging doorgevoerd die alleen op het T-Mobile-netwerk problemen geeft. Hoe dan ook, we hopen voor alle getroffenen dat er spoedig toch meer duidelijkheid komt.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 6 augustus 2018, 10:03
Bron Bron NU.nl
Categorie Providers
Onderwerpen netwerk, t-mobile
Devices iPhone 8, iPhone 8 Plus, iPhone X

Plaats een reactie

Als je een eigen afbeelding bij je reactie wil, moet je je aanmelden bij Gravatar. Daar kun je jouw e-mailadres koppelen aan een afbeelding.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren?
Laat het ons weten!

    Off-topic reacties worden verwijderd. Linken naar illegale bronnen is niet toegestaan. Respecteer onze algemene gedragsregels. Gebruik voor eventuele spelfouten of andere opmerkingen met betrekking tot het artikel s.v.p. onze artikelrapportage. Voor opmerkingen over ons moderatiebeleid kun je ons contactformulier gebruiken. Reacties met betrekking hierover worden als off-topic beschouwd.
    Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactiegegevens worden verwerkt.