Zakelijke ING-klanten kunnen met de Bankieren-app bonnen en facturen inscannen

ING is begonnen met de functie Bonnen en facturen voor zakelijke klanten. Hiermee kunnen bonnen en facturen worden ingescand en opgeslagen worden in de Mobiel Bankieren-app, waarna ze gekoppeld worden aan een transactie.

ING Zakelijk bonnen en facturen.
ING wil het voor zakelijke klanten makkelijker maken om bonnetjes en facturen bij elkaar te bewaren. Enkele zakelijke klanten kunnen namelijk gebruikmaken van een nieuwe functie in de Mobiel Bankieren-app (link), genaamd Bonnen en Facturen. Hiermee kunnen bonnen en facturen gescand worden en gekoppeld worden aan een afschrijving.

Bonnen en facturen in ING-app

Bonnen en facturen zijn voor zakelijke klanten nodig voor onder andere de btw-aangifte en het jaaroverzicht voor de belastingaangifte. De eerste 80.000 zakelijke ING-klanten kunnen in de Mobiel Bankieren-app nu gebruikmaken van de mogelijkheid om deze bonnen en facturen in te scannen. De nieuwe functie werkt als volgt: na het inloggen verschijnt bovenin een nieuw menu voor Bonnen & Facturen. Tik daar op Uitgaven of Inkomsten en voeg daarna een nieuwe foto toe. Je kunt direct vanuit de ING-app een foto maken, maar je kan ook uploaden vanaf je fotobibliotheek. De app maakt automatisch een juiste uitsnede, zoals dat ook met veel scanapps gaat.

Door vervolgens informatie toe te voegen, kun je de scan koppelen aan een pintransactie of een andere betaling, zodat de bon of factuur aan de juiste aankoop gekoppeld wordt. Je moet vervolgens nog wel het juiste bedrag handmatig invullen, maar het btw-bedrag kun je automatisch uitrekenen. Je kunt met de functie ook een e-mailadres aanmaken. Als je dan in je mail een digitale factuur krijgt, bijvoorbeeld van een webshopbestelling, kun je deze eenvoudig doormailen naar dit specifieke adres. Daarna vind je de factuur terug in de ING-app. Via de website van de ING kun je daarna een compleet overzicht downloaden van een eigen gekozen periode.

ING Zakelijk bonnen invoeren.

Om de nieuwe functie te kunnen gebruiken, heb je de nieuwste versie van de app nodig. Op dit moment is het alleen nog beschikbaar op de iPhone en nog niet op de iPad. Bovendien moet je als zakelijke gebruiker aan een aantal voorwaarden voldoen. Deze voorwaarden vind je op de website van ING, net als een aantal instructievideo’s waarin uitgelegd wordt hoe de functie werkt.

Rekening kiezen voor zakelijke gebruikers
ING heeft met de laatste versie nog een aanpassing gedaan voor zakelijke gebruikers. Als je in de ING-app zowel een zakelijke rekening als een privéaccount ingesteld hebt, kun je vanaf versie 3.10 instellen of je na het inloggen direct de zakelijke rekening of de privé rekening wil zien. Je hoeft daardoor dus niet eerst handmatig de zakelijke rekening te selecteren.

Informatie

Laatst bijgewerkt
24 november 2017 om 11:46
Onderwerp
Categorie
Apps

Reacties: 11 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.