In 2011 introduceerde Apple de My Support Profile-pagina, een onderdeel van de Apple-website waar je kunt zien hoe het ervoor staat met de garantie van je geregistreerde Apple-producten. Los van iPhones, iPads en Macs, kon je daar ook eenvoudig andere producten toevoegen, zoals Airport-apparaten of iPods. De pagina is nu vernieuwd en toont alleen producten zien die aan jouw Apple ID gekoppeld zijn.
Apple-support toont alleen gekoppelde apparaten
De vernieuwde support-pagina laat alleen de toestellen zien die gekoppeld zijn aan jouw apparaten. In onze tests bleek dit echter ook niet volledig. We hebben met drie verschillende Apple ID’s op de pagina ingelogd, maar kregen telkens alleen maar gekoppelde Macs te zien. Geen iPhones, geen iPads en ook geen Apple Watches. Als producten niet weergegeven worden, stuurt de support-pagina je door naar je Apple ID-pagina. Hier vonden wij wel alle gekoppelde producten. Het lijkt er dus op dat de support-pagina nog niet alle type toestellen goed kan weergeven.
Op de pagina is dus in ieder geval wel te zien hoe het ervoor staat met je dekking. Ook bekijk je hier je incidenten en reparaties, die je op kunt zoeken aan de hand van een reparatie- of incidentnummer. Hoewel de pagina nu dus automatisch een overzicht moet geven van gekoppelde apparaten (en je ze dus niet meer handmatig hoeft toe te voegen), zorgt dit wel voor een bijkomend probleem. Als je meerdere producten wil bekijken die door andere Apple ID’s gebruikt worden, moet je telkens in- en uitloggen.
Bovendien zorgt dit nieuwe systeem voor problemen bij oudere producten of producten waar geen specifieke Apple ID aan gekoppeld is. Een Time Capsule, Airport Extreme of Airport Express was voorheen gewoon te koppelen aan je eigen support-pagina, maar deze zijn nu dus niet meer zichtbaar. Ook iPods (met uitzondering van de iPod touch), zijn nu dus niet meer te zien. Wil je van deze producten de dekking bekijken, dan doe je dat vanaf nu op de aparte dekkingspagina door daar het serienummer in te voeren.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Apple viert vandaag 10 jaar Activiteit-app met speciale uitdaging (en zo krijg jij een exclusieve fysieke pin) (24-04)
- Gesloten Apple Store Amsterdam blijkt toch open: bewaker vergeet deur op slot te doen (22-04)
- Apple geeft je 10% korting op accessoires bij inlevering van je oude apparaat (van welk merk dan ook) (16-04)
- Apple werkt aan verbeteringen voor Apple Intelligence: zo gaat Apple dat doen (15-04)
- Apple is voor het eerst grootste smartphoneverkoper ter wereld in eerste kwartaal (dankzij deze iPhone) (15-04)
Hier kwam ik gister toevallig achter. Erg jammer!
Ik krijg hier ook alleen m’n Macs te zien, terwijl bij mijn Apple ID pagina wel alles staat. Misschien komt dat nog!
Idem!
klopt nog niet veel van de lijst, moet vast handmatig worden ingegeven 😉
Bij mij staat iMac met i5 processor, terwijl ik een i7 heb
Ik zie alleen maar de apparaten waarop ik momenteel met mijn AppleID ben ingelogd.
Voorheen kon ik een lijst zien met alle apparaten die in mijn bezit zijn, dus ook de TC’s, Express en vintage appeltjes.
Jammer dit.
Ga ik maar handmatig lijstje bijhouden… automatisering …. :/