Apple kan iPhone-verkoop verdubbelen door te stoppen met exclusieve deals

Apple zou het marktaandeel en de verkoopcijfers van de iPhone kunnen verdubbelen door af te stappen van exclusieve deals. Dat zeggen twee analisten, die zich baseren op ervaringen in Frankrijk en aantallen klanten van concurrent Verizon.
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

verizon iphoneApple zou de verkoop van de iPhone in de VS riant kunnen verdubbelen als ze afstappen van de exclusieve contracten met operators. Dat zegt analist Kathryn Hubery van Morgan Stanley, die wel vaker opvallende uitspraken doet. Volgens Business Wire zou Apple’s marktaandeel van 4,9 procent omhoog kunnen gaan naar 12,2 procent als ze de iPhone ook via andere operators gaan verkopen. Huberty verwacht dat Apple in 2010 wel 41,7 miljoen iPhones kan behalen. Ze baseert zich op eerdere ervaringen in Frankrijk. Toen mobiele operator Orange het exclusieve contract voor de iPhone kwijtraakte, groeide het marktaandeel van de iPhone met 136 procent.

De kritische houding van veel Amerikaanse consumenten tegenover AT&T houdt veel potentiële iPhone-kopers tegen. Een analist van Bernstein Research komt tot dezelfde conclusie: de iPhone-verkoop kan verdubbelen als ze Verizon als extra partner strikken. Hij baseert zich op het feit, dat het aantal abonnees van Verizon hoger is dan AT&T en dat het klantenbestand van Verizon bestaat uit mensen die nog geen iPhone bezitten. In het klantenbestand van AT&T zitten veel mensen die al iPhones van de vorige generaties hebben. Sinds april wordt er al gesproken over een mogelijke iPhone- deal tussen Apple en Verizon.

Via: ChannelWeb

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 4 oktober 2009, 11:23
Categorie iDevices
Onderwerpen apple, exclusiviteit, provider

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.