Reacties voor: Things Cloud bèta vrij toegankelijk: taken synchroniseren in de cloud

De bèta-versie van Things is vanaf vandaag voor iedereen toegankelijk. Deze testversie laat gebruikers hun takenlijstjes synchroniseren met de cloud, waardoor ze op de iPhone, iPad en Mac toegankelijk zijn.
Bastiaan Vroegop -

Reacties: 18 reacties

  1. Wat zijn die alternatieven dan die wel draadloos synchroniseren?

  2. Ik moet zeggen: “het werkt heerlijk.”

  3. Heeft lang geduurd maar het werkt perfect. Alleen dat icoon is een beetje jammer. Ik hoop niet dat dit ook > jaar gaat duren voordat ze dit weer aanpassen naar het origineel.

  4. Heb sinds een week de cloud things en moet zeggen dat het goed werkt. Ik hoop dat binnenkort de oude todo’s geïmporteerd kunnen worden.

  5. 8 euro? Is het dat echt waard??

  6. Zou het er dan toch eindelijk van komen? Ik heb Things al een tijd geleden opgegeven, omdat ik niet langer zonder clous synchronisatie kon. Daarom ben ik overgestapt naar OmniFocus.

    Het nadeel van OmniFocus is echter dat het voor mij eigenlijk net even te complex is. Het duurt even voordat je het programma onder knie hebt en de juiste structuur voor je taken en projecten hebt gevonden.

    Toen ik een paar weken geleden een e-mail van Cultured Code kreeg waarin stond dat ik was toegelaten tot de beta heb ik Things daarom toch nog maar een kans gegeven. De synchronisatie werkt perfect. Ik kan niet anders zeggen. Dit is een functie die al jaren geleden had moeten worden toegevoegd en ik ben blij om te zien dat het nu eindelijk zover is.

    Ik ben inmiddels alleen gewend geraakt aan de mogelijkheden van OmniFocus om sub-projecten aan te maken en projecten en taken in mappen onder te verdelen. Qua organiseren vind ik Things daarom nu helaas te beperkt. De eenvoudige interface spreekt me erg aan, maar het is voor mij ondanks de clous synchronisatie toch niet de juiste oplossing.

    Daarom blijf ik voorlopig lekker met OmniFocus werken. Wellicht komt er in de toekomst een app die precies tussen Things en OmniFocus inzit.

  7. Ik zat al een beetje te wachten tot dit nieuws gelekt werd. 😉

    Ik ben gelukkig toegelaten voor de beta en ik moet zeggen, ik had niet verwacht dat het zo goed zou werken! Het is super snel en het werkt gewoon zoals het moet 🙂 Heerlijk! Ben benieuwd wanneer de public release komt.

  8. Ik snap het probleem niet hoor. De IPhone/iPad met herinneringen in combinatie met iCal op de Mac werkt perfect hoor, gewoon via de iCloud.

  9. Origineel geplaatst door Sjoerd
    Ik snap het probleem niet hoor. De IPhone/iPad met herinneringen in combinatie met iCal op de Mac werkt perfect hoor, gewoon via de iCloud.

    De herinneringen App werkt en synchroniseert inderdaad prima via iCloud, maar als je veel en complexe taken wilt beheren dan schiet deze app toch echt te kort. Wellicht komt daar deze zomer met de komst van een zelfstandige herinneringen App in OS X Mountain Lion verandering in.

    Een voordeel van herinneringen is dat het ook met Exchange werkt, wat handig is als je op je werk aan een Windows PC met Outlook gebonden bent.

  10. @Sjoerd: helaas kun je in iCal/iOs herinneringen geen taken “nesten”: op die manier kun je dus geen projecten managen die uit meerdere, afzonderlijk te completeren stappen bestaan.
    Ik heb trouwens enige tijd geleden Things verruild voor Taskpaper maar helaas is de Dropbox synchronisatie van dit programma niet helemaal betrouwbaar. Op dit moment doe ik het dan ook met de standaard notities app (en Mail op mijn Macjes): de herinneringen app/iCal gebruik ik alleen voor simpele taken.

  11. Origineel geplaatst door Arvid
    8 euro? Is het dat echt waard??

    Het is behoorlijk aan de prijs. Zolang cloud sync nog in Beta is zou ik de app niet kopen. Wie weet hoe lang het duurt voordat het echt beschikbaar is. Ervaring met Cultured Code leert dat dat nog wel even kan duren.

    Als je Things ook op je Mac en iPad wilt gebruiken, dan is het een flinke investering. Als je bereid bent een goed en compleet time management systeem voor jezelf op te zetten en hiervoor de GTD-methode van David Allen wilt gebruiken, waarin je echt alles wat je wilt en moet doen vastlegt, dan is de investering het overwegen waard. Wil je alleen een boodschappenlijstje beheren, dan is de standaard Reminders app in iOS wellicht een betere keuze.

  12. Zowat iedereen is al in de cloud bezig en zij komen nu met een publieke bèta? Man, man, rijkelijk te laat!

  13. @Arvid: Meer dan zijn geld waard.
    al is clear ook een hele mooie handige getting things done app.

    geen idee of die synct met cloud en hoe betrouwbaar die lui zijn.

    things heeft al een jaren een goede reputatie en die houden ze nogsteeds hoog. Ze testen zorgvuldig en zijn discreet met je info.

  14. Huh? Nu pas? Ik was altijd zeer tevreden Omnifocus-gebruiker. Breng door verandering van baan mijn tijd nu in Windowsomgeving door 🙁 lang gezocht naar alternatief, en nu gevonden in Mylifeorganized. Sinds gisteren ook op iPad (tip!!) en al langer op iPhone. Synct ook met een wolk, en heeft alles wat je wilt: eindeloos submappen en subtaken en precies zo in te delen als je het zelf wilt. Alleen qua GUI (zeker op Windows) niet zo gelikt, maar inhoudelijk voor mij nu de beste.

  15. het is leuk en aardig dat omnifocus, maar ik heb gewoon het geld er niet voor over voor zo’n applicatie. misschien wel heel handig, maar ik ga niet 80 euro voor een app betalen en daarnaast nog extra betale voor de iphone versie. het word mij gewoon te duur, veels te duur. daarnaast kan ik het op mijn werk niet gebruiken en is het nutteloos voor mij.

    ook deze things app is mij veels te duur voor wat het doet. 50+8 euro betalen voor een applicatie als dit, dan moet het wel heel bijzonder zijn. ik heb het er niet voor over. Ook deze is niet voor Windows.

  16. Ik ben helemaal om naar Wunderkit.
    Ideaal dat je ook kan samenwerken met meerdere mensen aan een project! http://www.wunderkit.com

  17. Ik gebruikte 2Do en die werkte al prima met MobileMe. Things heeft, naar mijn mening, altijd veel geld betaald om op de Apple site te staan en ook in bladen als MacWorld kregen ze een hoge beoordeling. Dit terwijl de cloud sync funtie al een lange tijd een must is en dit bij hun ontbrak. Ze zijn hier veel te laat mee en ik ga echt niet nog eens een bedrag investeren. Er waren voldoende alternatieven die dit al konden.

  18. The Hitlist ook goed alternatief voor Things. Sneller, submappen, cloud, en net zo intuïtief.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.