Apple TV 4K vergelijking

Apple TV 4K review

Lees in deze review van de Apple TV 4K alles over onze ervaringen met de Apple TV uit 2017. Is een upgrade de moeite waard en hoe zit het met het aanbod van 4K- en HDR-content? Lees hier of deze Apple TV 4K iets voor jou is.

Apple TV 4K review Prijs (vanaf €169,-)

Dit review is geschreven in oktober 2017 en beschrijft de eerste generatie Apple TV 4K. Inmiddels zijn er twee nieuwe modellen verschenen, de Apple TV 4K 2021 en 2022, met snellere chips en een vernieuwde afstandsbediening. Lees onze Apple TV 4K 2021 review en onze Apple TV 4K 2022 review voor alle verbeteringen.

Apple TV 4K review: upgrade-waardig?

Voor het eerst in twee jaar heeft Apple een nieuwe Apple TV uitgebracht. Met de weinig verrassende naam Apple TV 4K is dit de opvolger van de vierde generatie Apple TV uit 2015. Er zijn vooral verbeteringen op het gebied van beeldkwaliteit, maar is dit wel de moeite waard als je al een Apple TV HD hebt? Wij hebben de Apple TV 4K uitvoerig getest en delen onze ervaringen in deze review!

Tekst en review: Benjamin Kuijten, fotografie: LVF Photography

Introductie Apple TV 4K review

Er wordt al jarenlang over gesproken dat Apple een eigen televisie wil uitbrengen. Tot die tijd moeten we het doen met de Apple TV. De Apple TV 4K is de nieuwste uitvoering daarvan. Het is de vijfde generatie, hoewel je dit model ook zou kunnen zien als de tweede versie van de Apple TV nieuwe stijl, nadat Apple in 2015 voor het eerst overstapte op een geheel eigen besturingssysteem, tvOS. De Apple TV 4K is eveneens voorzien is van tvOS en is zoals de naam al aangeeft geschikt voor 4K. De Apple TV 4K is niet zozeer een revolutionair nieuw model, maar vooral een verbeterde versie van het vorige model. Heb je geen geschikte televisie, dan is er eigenlijk geen goede reden om te upgraden.

Belangrijkste verbeteringen in de Apple TV 4K

De Apple TV 4K heeft een aantal vernieuwingen en verschillen met de voorgaande versie. Het gaat om onderstaande punten:

• Nieuwe snellere A10X Fusion: dit is dezelfde chip als in de nieuwste iPad Pro’s.
  • Ondersteuning voor 4K-resolutie: tot vier keer scherpere beelden bij 4K-content.
  • Dolby Vision- en HDR10-ondersteuning: helderdere kleuren en realistischer beeld.
  • Vernieuwde Siri Remote: witte rand rondom de Menu-knop.
  • Gigabit Ethernet voor snellere bedrade verbinding, geen USB-C meer.

Apple TV 4K design

Het design en de afmetingen van de Apple TV 4K zijn verder identiek aan de vierde generatie. Dat wil zeggen dat de Apple TV 4K ook een klein zwart kastje is van een kleine tien bij tien centimeter, met een hoogte van nog geen vier centimeter. Je hebt dus geen moeite met het plaatsen van deze Apple TV. Een verschil met het vorige model is dat er nu een actieve ventilator in zit, waardoor de onderkant van de Apple TV open is voor luchtgaten. Maak je echter maar geen zorgen: tijdens het gebruik van de Apple TV 4K hoor je niks van deze ventilator.

Wel is er aan de achterkant iets veranderd. Voor de internetingang is Apple overgestapt naar het snellere Gigabit Ethernet, al zullen de meeste mensen gewoon gebruikmaken van Wi-Fi. De USB-C-aansluiting die je nog in de vierde generatie Apple TV vond, is in de Apple TV 4K verdwenen. Er is hier ook geen andere aansluiting voor in de plaats gekomen. Voor de meeste mensen zal dit geen probleem zijn. De USB-C-aansluiting werd vooral gebruikt voor service en om bijvoorbeeld Apple TV screenshots te maken. Dit moet nu door je Apple TV draadloos te verbinden met Xcode op een Mac.

Aansluitingen op de Apple TV 4K.

De opslag van de Apple TV 4K is hetzelfde als bij het vorige model. Je kunt kiezen uit 32GB en 64GB. Twee jaar geleden kozen wij voor het model met meer opslag, maar achteraf bleek dat niet echt nodig. Het prijsverschil tussen de twee modellen is deze keer kleiner geworden. Het model met 32GB kost €199, terwijl de versie met twee keer zoveel opslag €219 kost. Voor die twee tientjes extra kun je net zo goed het model met meer opslag kiezen, omdat je dan altijd goed zit. Een vereiste is dit echter niet.

Voor audio-liefhebbers is het nog goed om te weten dat de Apple TV 4K tot Dolby Digital Plus 7.1 surround sound ondersteunt. Het is jammer dat Apple niet meteen kiest voor ondersteuning van Dolby Atmos, de audio-tegenhanger van Dolby Vision. De aparte geluidsuitgang die nog wel op de derde generatie Apple TV zat, is helaas niet teruggekeerd.

4K en HDR

Je hebt de termen 4K en HDR nu al een aantal keer voorbij zien komen, maar wat houdt dit in? 4K staat voor de resolutie van de beelden. Het komt erop neer dat de Apple TV 4K veel meer pixels kan tonen dan de vorige generatie, waardoor beelden scherper zijn. De vierde generatie Apple TV werkt met ruim 2 miljoen pixels (1920 x 1080), terwijl de Apple TV 4K er ruim 8 miljoen kan tonen (3840 x 2160). Hoe meer pixels op hetzelfde oppervlak, hoe scherper het beeld.

HDR staat voor High Dynamic Range en betekent in de praktijk dat kleuren realistischer en helderder zijn. In onderstaande afbeelding zie je het (uitvergrote) verschil tussen standaard 4K-beelden en 4K HDR. Er zijn allerlei soorten HDR-varianten, maar de Apple TV 4K werkt met Dolby Vision en HDR10, de twee meest gangbare varianten. Voor zowel 4K als HDR heb je een geschikte televisie nodig. Tegenwoordig zijn veel televisies geschikt voor 4K-beelden, maar HDR is wat minder gangbaar. Bovendien moet je goed opletten bij de aankoop van een televisie. Sommige televisies bieden wel ondersteuning voor HDR, waardoor HDR-content gewoon afgespeeld wordt en het beeld niet zwart blijft. Deze televisies hebben echter geen HDR-scherm, waardoor de kwaliteit niet heel veel beter is dan zonder HDR. Als je echt van de voordelen wil profiteren, dan moet je dus een televisie met een HDR-scherm hebben dat HDR10 of Dolby Vision ondersteunt.

HDR op de Apple TV: zo zit het met ondersteunde formaten

De Apple TV 4K ondersteunt HDR, HDR10 en Dolby Vision, terwijl het nieuwste model ook HDR10+ ondersteunt. Wat kun je daarmee en is het de moeite om er een nieuwe tv en Blu-ray speler voor aan te schaffen? Wij duiken in de technologie achter 4K, HDR en Dolby Vision.

Apple TV 4K

Apple TV verbinden en installeren

Net als voorheen wordt de Apple TV 4K alleen geleverd met een afstandsbediening (de vernieuwde Siri Remote, daarover later meer), stroomkabel en Lightning-kabel om de Siri Remote mee op te laden. Dat betekent dat er wederom geen HDMI-kabel meegeleverd is. Apple is bovendien gestopt met zijn eigen HDMI-kabel, waardoor je nu moet uitwijken naar andere partijen. Voor de beste beeldkwaliteit heb je een HDMI 2.0-kabel nodig. Apple adviseert zelf de HDMI-kabel van Belkin, die in de Apple Store zo’n €35 kost. Dit is ook de kabel die we in onze test hebben gebruikt. Je kunt ook een oudere HDMI-kabel gebruiken, maar dan wordt HDR10 of Dolby Vision niet ondersteund.

Apple TV 4K configureren via je iPhone.

Het instellen van de Apple TV verliep in de test heel eenvoudig. We konden de inloggegevens van bijvoorbeeld Wi-Fi en Apple ID gemakkelijk overzetten naar de Apple TV door een iPhone in de buurt te houden. Omdat we eerde al een vierde generatie Apple TV hadden gebruikt, was het overzetten van alle apps een fluitje van een cent. Met beginschermsynchronisatie worden alle apps na de installatie automatisch teruggezet. Het enige wat je in sommige apps dan nog moet doen, is opnieuw inloggen met je gegevens, zoals in de Netflix-app. Omdat je geen contacten of andere gegevens terug hoeft te zetten, is de beginschermsynchronisatie een prima alternatief voor een normale backup.

Je kunt op de Apple TV 4K meerdere resoluties kiezen: van 4K HDR met 60Hz tot 480p. Het kan in het begin wat lastig zijn om de juiste instelling te vinden, helemaal als je niet goed weet wat jouw televisie ondersteunt. De Apple TV kan dit wel controleren, door automatisch terug te schakelen naar een lagere instelling als de gekozen optie niet werkt in combinatie met jouw televisie. Ook controleert de Apple TV of de gebruikte HDMI-kabel geschikt is in combinatie met de gekozen instelling.

Beeldinstellingen voor Apple TV 4K.

4K en HDR bekijken

We merkten dat de Apple TV 4K, mits je de juiste televisie hebt, geen problemen heeft met het weergeven van 4K- en HDR-content. Beelden zien er scherper en mooier uit, al is de beeldkwaliteit vooral afhankelijk van je televisie. Bij 4K merk je bij sommige titels dat er wat meer details te zien zijn, terwijl de kleuren dankzij HDR mooier en realistischer zijn. We keken naar enkele natuurfilms via Netflix en het detail spatte daarbij van het scherm. Overigens ziet ook standaard HD-content er goed uit op de Apple TV 4K.

4K en HDR in iTunes

De Apple TV 4K valt of staat met de beschikbare content en dat is meteen één van de grootste problemen. Apple biedt sinds de komst van de Apple TV 4K in de iTunes Store enkele films met betere beeldkwaliteit aan. Op moment van schrijven licht Apple zo’n dertig films uit die je kunt bekijken in 4K HDR, waaronder ook enkele recente films. Toch zijn niet alle nieuwe films direct in 4K verkrijgbaar, zoals de meest recente Pirates of the Caribbean. Dat komt omdat Disney geen deal gesloten heeft met Apple, waardoor deze kaskrakers in maximaal 1080p gestreamd kunnen worden. Het is jammer dat zo’n grote partij niet direct mee doet. 4K- en HDR-films zijn in de iTunes Store te herkennen aan het 4K- en HDR10 of Dolby Vision-logo, maar je kunt de zoekfunctie bijvoorbeeld niet gebruiken om naar films in 4K te zoeken. 4K-films opzoeken via Siri werkt dan weer wel.

Een positief punt is dat 4K-films niet duurder zijn dan normale HD-films en dat je bestaande collectie gratis geüpgraded wordt (mits er 4K-versies beschikbaar zijn). Een nieuwe 4K-film, zoals Spider-Man: Homecoming, kost in de iTunes Store €16,99. Wil je een 4K-film huren, dan ben je zo’n €5 kwijt.

4K-films in iTunes op de Apple TV 4K.

4K en HDR in Netflix en YouTube

Een andere aanbieder van 4K en HDR-content op de Apple TV 4K is Netflix. In Netflix kun je wel eenvoudig zoeken naar films en series in hoge resolutie, mits je het juiste (en duurste) Netflix-abonnement hebt van €13,99 per maand. Series als Stranger Things en Narcos zijn in 4K te bekijken, maar het geldt helaas niet voor alle films en series. Apple kan hier helaas niet zoveel aan doen, omdat Netflix en de leveranciers bepalen welke films en series in 4K en HDR beschikbaar zijn.

De grootste afwezige wat betreft 4K is YouTube. De YouTube-app op de Apple TV biedt nog steeds een maximale resolutie van 1080p en dat is een behoorlijke domper. Op YouTube verschijnen er steeds meer 4K-filmpjes, dus het is jammer dat je deze niet op je Apple TV kunt in deze 4K-resolutie bekijken. Overige aanbieders van 4K-content zijn er in Nederland eigenlijk niet. Partijen als Videoland moeten het doen met Full HD, maar je kunt nog wel je eigen 4K-beelden op het scherm toveren. Denk bijvoorbeeld aan 4K-video’s die je met de camera van je iPhone gemaakt hebt. Dankzij de Apple TV 4K is er eindelijk een eenvoudige manier om deze beelden op een groot scherm te bekijken.

Het complete aanbod is dus nog wat karig en dat is best wel jammer. Als je echter vaak films huurt of koopt in de iTunes Store, dan profiteer je het meeste van de Apple TV 4K. Gebruik je de Apple TV vooral om Netflix of YouTube filmpjes te kijken, dan heb je veel minder profijt van deze nieuwste Apple TV.

Behalve voor films en series kun je de Apple TV 4K ook gebruiken als spelcomputer. Twee jaar geleden besteedde Apple nog vrij veel aandacht aan games, maar in de afgelopen jaren is dat al een stuk minder geworden. Waar je eerst nog games als Skylanders, Disney Infinity, Guitar Hero en exclusieve games als Beat Sports kon spelen, komt het aanbod nu eigenlijk niet verder dan wat overgezette iPhone-spelletjes. Deze zien er op de televisie vaak wel goed uit, maar op de Apple TV 4K zijn deze niet per se beter of mooier dan op de vierde generatie Apple TV.

Apple besteedde tijdens de presentatie van de Apple TV 4K nog wel tijd aan de aankomende game Sky. Sky is een sociale avonturengame die zich gedeeltelijk in de lucht afspeelt. De game zag er interessant uit, maar helaas is Sky op moment van schrijven nog niet beschikbaar. De TV-app, waarmee je nu ook sport- en nieuwsuitzendingen kunt bekijken, is nog steeds niet in Nederland en België te gebruiken. Als Nederlandse en Belgische Apple TV-bezitter heb je hier dus niets aan.

Snellere A10X-chip

De snellere A10X-chip in de Apple TV is vooral nodig om 4K- en HDR-beelden weer te kunnen geven. In onze test merkten we verder nauwelijks tot geen verbeteringen wat prestaties betreft ten opzichte van de vierde generatie Apple TV. Wel hebben we het idee dat het wisselen tussen apps wat soepeler gaat dan voorheen, maar meer dan dat is het ook niet. Als je de hoop had de Apple TV 4K aanzienlijk sneller is dan de vierde generatie, dan kom je helaas bedrogen uit. Qua specificaties is de nieuwe chip aanzienlijk beter, maar de ervaring van de Apple TV 4K is nagenoeg hetzelfde gebleven. Dat vinden we eigenlijk wel jammer, want we hebben het idee dat Apple er meer uit had kunnen halen. De nieuwe chip kan wel gebruikt worden door extra krachtige games, maar deze zijn nog niet beschikbaar. Natuurlijk zijn er wel leuke games te vinden, maar die kun je ook op de vorige Apple TV spelen.

Bluetooth 5

De Apple TV 4K heeft ook Bluetooth 5 aan boord, net als de iPhone 8 en iPhone X. In de praktijk heb je daar nog niet heel veel aan, omdat andere accessoires ook voorzien moeten zijn van Bluetooth 5. In de toekomst zullen vooral slimme accessoires in huis profiteren van Bluetooth 5, omdat het bereik veel groter is. Deze accessoires kunnen de Apple TV gebruiken als HomeKit-hub. De verwachting is dat er de komende jaren steeds meer producten met Bluetooth 5 op de markt komen, waardoor je met deze Apple TV 4K in ieder geval voorbereid bent op de toekomst.

Software: tvOS 11 op de Apple TV 4K

De Apple TV 4K draait standaard op tvOS 11. Sinds de vierde generatie Apple TV is tvOS het besturingssysteem waar de Apple TV op draait en in de afgelopen twee jaar is er relatief weinig veranderd. Ook met de Apple TV 4K en tvOS 11 zijn er eigenlijk nauwelijks functies bijgekomen. De opties die nieuw zijn in tvOS 11, vind je ook op de vierde generatie Apple TV. We hadden graag gezien dat Apple extra zou uitpakken met tvOS 11 op de Apple TV 4K, zoals ondersteuning voor picture-in-picture dankzij de krachtigere chip, maar dat zit er helaas (nog) niet in.

Wel worden in tvOS 11 je AirPods automatisch gekoppeld via je iCloud-account en kun je de donkere weergave ook automatisch laten activeren op basis van de tijd. Dit zijn twee handige verbeteringen, maar je profiteert hier ook van op het vorige model. Apple beloofde daarnaast dat je de Apple TV kunt toevoegen aan HomeKit als onderdeel van AirPlay 2, maar dat is op dit moment nog niet mogelijk. Als je HomeKit wil gebruiken, dan heb je bovendien een Apple TV (of geschikte iPad) nodig als woninghub. Dit kan echter ook gewoon met de vierde generatie Apple TV, want de Apple TV 4K voegt er geen nieuwe functies aan toe.

Weergave op Apple TV aanpassen: van licht of donker (of automatisch)

Je kan op de Apple TV het beginscherm en de menu's donker laten kleuren dankzij de weergave-instelling. In dit artikel lees je de weergave van de Apple TV aanpast en welke opties er zijn.

Dat neemt echter niet weg dat tvOS in het algemeen nog steeds de beste ervaring is voor een besturingssysteem op je televisie. Alles reageert snel, apps worden razendsnel geopend en er zijn nauwelijks laadtijden. Het streamen van video’s gaat vlekkeloos en het is fijn dat al je foto’s uit iCloud-fotobibliotheek meteen te bekijken zijn op je televisie. Ook het luisteren van muziek via Apple Music is heel eenvoudig op de Apple TV. Wel vinden we het jammer dat er nog steeds geen ondersteuning is voor meerdere gebruikers, waardoor maar één iemand zijn of haar foto’s kan synchroniseren met de Apple TV. Je kunt ervoor kiezen om telkens uit te loggen met het ene iCloud-account en vervolgens weer in te loggen met een andere, maar dat is verre van ideaal. Voor een apparaat dat door meerdere mensen in huis gebruikt wordt, is het jammer dat deze in principe maar aan één persoon gekoppeld is.

Aangepaste Siri Remote

De meegeleverde Siri Remote van de Apple TV 4K heeft een kleine wijziging gekregen. De indeling van de knoppen is identiek en ook de Touchpad is ongewijzigd gebleven, maar de Menu-knop is wel aangepast. Deze Menu-knop heeft nu een witte ring en dit heeft twee voordelen. Ten eerste valt de knop extra goed op, vooral in de avond (het moment waarop je de Apple TV waarschijnlijk het meest gebruikt). Doordat deze witte ring wat uitsteekt, voel je ook meteen hoe je de Siri Remote moet vasthouden. Voorheen gebeurde het nog wel eens dat je de Siri Remote verkeerd om vast had, maar dat zal bij deze aangepaste afstandsbediening niet vaak meer gebeuren.

Het is verder geen schande dat er eigenlijk nauwelijks nog wat veranderd is aan deze afstandsbediening. Wat ons betreft is de Siri Remote handig en inventief in het gebruik. Je bladert zo door alle apps heen dankzij het Touchpad en de batterij van de afstandsbediening gaat ook bijzonder lang mee voordat je deze weer moet opladen. Voor de Siri Remote geldt dus: don’t change a winning team.

Apple TV 4K met nieuwe Siri Remote.

Voor wie is de Apple TV 4K?

De Apple TV 4K is vanwege de beperkte vernieuwingen eigenlijk alleen geschikt voor mensen die een 4K-televisie met volledige HDR-ondersteuning in huis hebben of van plan zijn om die binnenkort te kopen. Heb je al een vierde generatie Apple TV staan, dan is het nu nog niet nodig om over te stappen. Alles wat je op de Apple TV 4K kan doen, werkt ook gewoon op de vorige generatie Apple TV. De noodzaak om van de vierde generatie Apple TV over te stappen naar dit nieuwe model is daarom klein.

Heb je nog een derde generatie Apple TV of ouder, dan is de keuze afhankelijk van je situatie. Door meteen over te stappen naar de Apple TV 4K, heb je het nieuwste model in huis waarvan je zeker weet dat deze nog jaren mee kan. De vierde generatie Apple TV is alweer een paar jaar oud en zal daardoor eerder afvallen bij toekomstige tvOS-updates. Hoewel er qua functies nu geen verschil zit tussen de vierde generatie en de Apple TV 4K, zou dit de komende jaren zomaar kunnen veranderen. Kies je voor deze Apple TV 4K, dan weet je zeker dat je klaar bent voor de toekomst. Heb je nog helemaal geen Apple TV in huis staan, dan raden wij toch meteen het nieuwste model aan. Het prijsverschil van €40 tussen de vierde generatie en de Apple TV 4K vinden wij net te klein om voor mensen zonder de Apple TV het vorige model aan te raden.

Alternatieven

Als je de Apple TV 4K alleen wil gebruiken voor het kijken van films en series via Netflix, dan zijn er best wel wat alternatieven beschikbaar. De 4K-versie van de Chromecast biedt bijvoorbeeld ondersteuning voor deze hoge resolutie en deze is een stuk goedkoper (€79). Heb je al een slimme televisie in huis staan, dan is de kans groot dat daar al een Netflix-app op beschikbaar is waarmee je ook in 4K kunt kijken. Een nadeel daarvan is dat de besturingssystemen van veel televisies lang niet zo goed en intuïtief werken als tvOS op de Apple TV.

Ben je Apple Music-gebruiker en wil je bijvoorbeeld direct via je televisie muziek luisteren, dan zijn voor de Apple TV 4K geen alternatieven, los van de vierde generatie. Daarnaast is de Apple TV 4K ideaal om je eigen foto’s en filmpjes vanuit iCloud-fotobibliotheek direct op je televisie te bekijken, maar dat werkt ook op het vorige model. De meeste concurrentie krijgt de Apple TV 4K dan ook van zijn voorganger. Hoewel de meeste tvOS-apps niet bepaald een reden zijn om voor een Apple TV te kiezen, is er geen ander apparaat dat exact dezelfde functies biedt.

8

Apple TV 4K

Apple TV 4K

Vanaf €199

• Films en series bekijken in 4K en HDR
  • Beste streaming-ervaring
  • iTunes-films gratis geüpgraded, prijzen gelijk aan HD-films
  • Verbeterde Siri-Remote met duidelijkere Menu-knop

• Beschikbare 4K- en HDR-content nog beperkt
  • Geen nieuwe functies in tvOS 11 op Apple TV 4K
  • Goedkopere alternatieven bieden dezelfde beeldkwaliteit

Conclusie Apple TV 4K

De Apple TV 4K is een prima opvolger van de vierde generatie Apple TV met ondersteuning voor HDR- en 4K-beelden. Het is ook een logische stap: al sinds de derde generatie Apple TV was 1080p de hoogst mogelijke resolutie en nu er steeds meer content in 4K en HDR beschikbaar is, kan Apple niet achterblijven. De Apple TV 4K is voor de Apple TV 4 wat de derde generatie voor de Apple TV 2 was: een kleine upgrade op het gebied van beeldkwaliteit. Los van het betere beeld, zijn er namelijk geen extra functies bijgekomen. Er zijn helaas geen specifieke verbeteringen voor tvOS 11 op de Apple TV 4K. Wel is de Siri Remote aangepast, maar deze kun je eventueel ook los kopen voor de vierde generatie Apple TV voor €69. De betere chip wordt vooral gebruikt voor het weergeven van 4K-beelden en het is jammer dat je daar tijdens het gebruik van de Apple TV verder weinig van merkt. Wel levert de Apple TV 4K de beste streamingervaring.

Apple heeft het wel goed aangepakt met de iTunes Store. 4K-films zijn niet duurder dan de bestaande HD-versies en je huidige collectie wordt kosteloos geüpgraded naar de verbeterde versie. Toch is het jammer dat nog niet alle films meteen in 4K-beschikbaar zijn, waarbij de films van Disney de grootste tegenvaller zijn. Ook is het 4K-aanbod in Netflix nog niet om over naar huis te schrijven en dat is jammer. Een andere grote afwezige is YouTube, waardoor het algehele aanbod van 4K- en HDR-content nog wat teleurstelt.

We vinden het daarnaast jammer dat Apple nog steeds niet standaard een geschikte HDMI-kabel meelevert, terwijl je wel een 2.0-versie nodig hebt om volop van de betere beeldkwaliteit gebruik te maken. Het grootste minpunt van de Apple TV 4K vinden we toch dat er niets veranderd is ten opzichte van het vorige model. We hadden op zijn minst wat exclusieve functies in tvOS 11 verwacht, maar tot op heden heeft Apple daar nog niets van laten zien. Of dit wel in de planning ligt, valt moeilijk te zeggen. Wij hopen stiekem van wel, maar je weet nooit wat Apple voor tvOS 12 nog op het menu heeft staan.

Apple TV 4K kopen

Ben je na het lezen van deze review van plan om de Apple TV 4K te kopen? In onderstaand artikel lees je alles over de Apple TV kopen.

De Apple TV 4K van 2017 en 2021 zijn niet meer bij Apple te koop, maar je kunt wel de veel nieuwere derde generatie uit 2022 kopen.

Je kunt terecht bij deze winkels:

Vernieuwde Apple TV 4K kopen: prijzen, aanbiedingen en de beste acties

Wil je de nieuwste Apple TV kopen? Dan vind je in dit artikel alle details, zoals prijs, aanbiedingen, deals en verschillen tussen de modellen. De Apple TV 4K is verkrijgbaar bij diverse winkels, maar je kunt ook nog kiezen voor een van de voorgangers.

februari 2022