Apple start online promotiecampagne voor iPhone 5

Apple is begonnen met een promotiecampagne voor de iPhone 5. In reclames op de website en in e-mailnieuwsbrieven worden benadrukt wat de sterke punten van de iPhone 5 zijn.

why iphone
Apple is begonnen met een campagne om de iPhone 5 te promoten. “Er is de iPhone. En daarna komt al het andere” is één van de slogans waarmee Apple duidelijk wil maken hoe bijzonder de iPhone is. Een andere slogan benadrukt hoe makkelijk het is om van de iPhone 5 te houden. De timing van de campagne, die via het web en e-mail wordt gevoerd, is niet helemaal toevallig natuurlijk, zo vlak na de aankondiging van de Samsung Galaxy S IV. Volgens de eerste reviews heeft dat toestel indrukwekkende specs, maar blijft het op één cruciaal punt tekort schieten: het voelt door de goedkope plastic behuizing nog steeds aan als een speelgoedtelefoon. Apple probeert met de campagne duidelijk te maken dat de iPhone superieur is aan andere smartphones, ook in bouwkwaliteit.


Loving-it-is-easyDe iPhone staat dan ook continu bovenaan in de ranglijsten als het om klanttevredenheid gaat, benadrukt Apple. Hoogtepunten zijn iOS 6, iCloud, de App Store en de behuizing van de iPhone, zowel wat design als wat techniek betreft. Maar de campagne noemt ook wat punten die je ter discussie kunt stellen, zoals ‘fantastische batterijduur’. Heel wat mensen zullen daar anders over denken.

En de opmerking dat alleen de iPhone is voorzien van een Retina-scherm is nogal flauw. Apple is het enige bedrijf dat de term ‘Retina’ gebruikt, logisch dus. Het was eerlijker geweest om de werkelijke schermresoluties en pixeldichtheden te gebruiken. Maar dat doen ze niet, want daarbij zou de iPhone 5 niet als beste uit de bus zijn gekomen.

Apple lijkt de hete adem van de concurrentie de afgelopen dagen wat sterker in de nek te voelen. Vlak voordat de Galaxy S IV werd geïntroduceerd uitte Apple’s marketingbaas Phil Schiller zich in een interview negatief over de concurrentie. Dat is nog maar zelden gebeurd; Apple kiest er meestal voor om zich te richten op eigen producten en naar de buitenwereld niet teveel te laten merken wat er van de concurrentie wordt gedacht.

Wie de campagne op de website van Apple wil bekijken, kan dat hier doen: Why iPhone?.

Informatie

Laatst bijgewerkt
17 maart 2013 om 16:40
Onderwerp
Categorie
Achtergrond

Reacties: 42 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.