Inside Apple: over bedrijfscultuur van Apple vanaf 25 januari in de winkel

· Gonny van der Zwaag

inside-appleEr komt binnenkort een nieuw boek uit over de bedrijfscultuur van Apple. ‘Inside Apple’ is geschreven door Fortune-redacteur Adam Lashinsky en probeert te ontrafelen waarom Apple zo succesvol is. Hoe komt het dat producten steeds opnieuw succesvol zijn? En hoe is Apple erin geslaagd om zo’n trouwe schare fans om zich heen te verzamelen? Lashinsky deed talloze interviews en zette dat om naar een ruim 200 pagina’s tellend boek. Daarin komen de systemen, tactieken en leiderschapsstrategieën aan bod, die Apple succesvol maken. Je kunt het boek vanaf 25 januari ook op de iPad lezen.

De goedkoopste manier is het aanschaffen van het Kindle-ebook ($12,99). Je kunt bij Amazon ook een hardcover-editie aanschaffen ($16,95/£12,40) of het audioboek beluisteren ($17,92). Het draait bij ‘Inside Apple’ om business, leiderschapsstijlen en innovatie. Zo blijkt Apple een DRI (Directly Responsible Individual) voor elke taak in te stellen, om te zorgen dat er steeds één persoon aan te spreken is op het resultaat. Ook is er een top 100 van meest belangrijke personen binnen Apple, die jaarlijks mee mogen naar een bijeenkomst waar ze worden bijgepraat door de CEO. Lashinsky schreef eerder al een voorproefje, het Fortune-artikel ‘How Apple works: Inside the world’s biggest startup‘. Ook schreef hij in 2008 al een artikel, waarin hij voorspelde dat de toen nog relatief onbekende Tim Cook de leiding van het bedrijf zou overnemen.

Meer info: Inside Apple (Amazon) hardcover £12,40

Gonny van der Zwaag is oprichter en hoofdredacteur van iCulture. Daarnaast is ze auteur van het boek 'Fit met apps en wearables' en schrijft ze over slimmer fit worden op de website Fithacking.nl. Op 15 maart 2015 spreekt Gonny op SxSW over wearables.