Toyota ontdekt Cydia als advertentieplatform (jailbreak)

Cydia wordt steeds vaker serieus genomen. Toyota-partner Scion heeft Cydia gebruikt om een thema uit te brengen, om reclame te maken voor een nieuwe auto. Dat was een snellere en goedkopere weg dan via Apple en iAd.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

scion-themeCydia is de alternatieve App Store die Apple het liefst zou zien verdwijnen. Je hoeft er geen gelikte interface te verwachten, zoals je van Apple gewend bent. En succesverhalen à la Angry Birds hoor je ook zelden. Maar toch is er sprake van een gigantische markt, waardoor bedrijven als Toyota wel mogelijkheden zien om hun merk te promoten bij de gebruikers. Ze hebben geen toestemming van Apple nodig en er gelden geen absurde instapbedragen zoals bij iAd (vanaf een half miljoen). Toyota-partner Scion heeft een mooi iPhone-autothema gemaakt die je via Cydia kunt installeren. Je moet dus wel een jailbreak hebben uitgevoerd.


In Cydia kun je het terugvinden door te zoeken op ‘Scion 2011 Theme’. Cydia staat al op 10 tot 15 miljoen iOS-apparaten; het gaat daarbij om ongeveer 9% van de totale gebruikersgroep. Volgens Kyle Matthews van ModMyi is er sprake van 1,5 miljoen gebruikers die dagelijks op Cydia inloggen. Sinds versie 1.1 is het nog professioneler geworden. Geen wonder dat bedrijven het wel zien zitten. In plaats van een zoveelste App Store-applicatie rondom een auto, besloten Toyota en Scion hun product via een alternatief platform te promoten.

Reacties: 14 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.