Patent: ‘Reclame op de radio vervangen door eigen muziek’

Een patent van Apple beschrijft hoe reclame en ongewilde nummers tijdens radio-uitzendingen naadloos vervangen kunnen worden met muziek opgeslagen op je iPhone.

iPhone RadioEen nieuw patent van Apple beschrijft hoe je op bijvoorbeeld een iPhone automatisch kunt wisselen tussen radiostreams en lokale media. Op deze manier zou je naar je eigen muziekbibliotheek kunnen luisteren wanneer er radiosegmenten worden uitgezonden die je niet interesseren. Je hoeft dan niet te luisteren naar bijvoorbeeld reclames die tussen muziek en programma’s op de radio worden uitgezonden.


Het patent beschrijft hoe je ook een nummer dat je op de radio niet leuk vindt op de kunt vervangen door een track uit je eigen bibliotheek. Je kan volgens het patent zelfs delen van talkshows met gasten of onderwerpen die je niet leuk vindt overslaan.

Volgens het patent kan een apparaat aan de hand van metadata in een radiostream zien wat er wordt uitgezonden. Het patent legt ook uit hoe audio of video kan worden geanalyseerd om te bepalen waar je naar luistert, iets dat iPhone-apps zoals Shazam nu ook al doen. Je iPhone zou kunnen leren wat je wel of niet leuk vindt op basis van ‘likes’ of ‘dislikes’ die je geeft.

Op het moment is er slechts sprake van een patent, waardoor het nog niet zeker is of Apple dit systeem binnenkort ook echt zal gaan gebruiken. Radiostations zouden waarschijnlijk niet blij zijn als Apple dit gaat doen: door iPhone-bezitters reclameboodschappen over te laten slaan, zou er minder naar de berichten geluisterd worden en daalt de waarde van advertenties. Het patent haalt meermaals radio aan als voorbeeld, maar zou ook gebruikt kunnen worden voor andere media-uitzendingen. Hierdoor zou de technologie bijvoorbeeld gebruikt kunnen worden in eerder besproken settop-box van Apple.

iPhone radio patent

Via Appleinsider.

Informatie

Laatst bijgewerkt
21 augustus 2012 om 14:44
Onderwerpen
,
Categorie
Apple

Reacties: 14 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.