Mond-tot-mond-reclame werkt goed via de iPhone

iPhonebezitters praten graag en veel over hun iPhone en de applicaties die de geïnstalleerd hebben. Een branded iPhone-applicatie kan daarom heel effectief zijn, zo ontdekte een Duits onderzoeksinstituut.

zippoiPhonebezitters laten hun telefoon en de applicaties die daarop geïnstalleerd zijn graag zien aan vrienden en kennissen. Daardoor zijn applicaties zoals die van Chanel, Coors en Audi behoorlijk effectief, zo blijkt uit een onderzoek van het Duitse Brand Science Institute (BSI). Het instituut ondervroeg 1.350 iPhone-gebruikers in Duitsland en de VS, met als conclusie dat iPhone-bezitters geneigd zijn om alle applicaties te laten zien aan vrienden en collega’s. Marketing via een (veelal gratis te downloaden) iPhone-applicatie: het heeft wel degelijk zin. Daarnaast zorgen applicaties op mobiele telefoons bovendien voor een sterkere merkherkenning dan applicaties en widgets op (mobiele) netwerksites.

iPhone-bezitters praten graag over hun telefoon en de applicaties die ze geïnstalleerd hebben. Ze bereiken met hun onbewuste ‘reclamepraatjes’ daardoor gemiddeld 14 tot 15 mensen.

Meer info: Brand Science Institute, via: Molblog

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 29 oktober 2008, 7:00
Categorie Apple
Onderwerp reclame

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.