iPhone belt bij problemen zelf naar Apple

Volgens een gebruiker op iLounge belt de iPhone vanzelf Apple Support als er reparatie nodig is. Een andere gebruiker ontdekte dat Apple alleen service geeft op iPhones met abonnement.
Jean-Paul Horn - · Laatst bijgewerkt:

Repair NeedediLounge meldt een aantal gevallen waarbij iPhones instabiel werden. Daarbij verscheen een boodschap ‘Repair needed – iPhone cannot make or receive calls’. Daarna zou de iPhone volgens de betrokkene automatisch naar Apple Support bellen. Eigenlijk is dat raar, als de iPhone zelf aangeeft niet meer te kunnen bellen.

Da’s geen probleem als je in de VS woont, maar voor Europese gebruikers is het wat lastiger. Het bleek te gaan om iPhones met firmware 1.1.1 waar verder niets mee was gebeurt (geen hack, jailbreak of iets dergelijks). Bij terugbrengen ruilde Apple Store het toestel zonder mopperen om; met daarbij de opmerking dat dezelfde dag al zes andere met hetzelfde probleem waren teruggebracht.

Bij het omruilen schijnt het wel van belang te zijn dat je in bezit bent van een AT&T-abonnement, want op een andere website is de ervaring te lezen van Jake Durgard. Hij annuleerde zijn AT&T-abonnement omdat hij niet tevreden was met de ontvangst, maar toen hij later bij de Apple Store terugkwam voor garantie, wilden zij hem niet helpen. Apple zei dat er alleen service wordt verleend aan mensen die een 2-jarig abonnement bij AT&T hebben afgesloten.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 16 oktober 2007, 18:41
Categorie Achtergrond
Onderwerpen abonnementen, firmware, support

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.