Schema doet Apple-strategie uit de doeken (humor)

Digg.com heeft een overzichtelijk schema gemaakt dat, weliswaar met een knipoog maar toch erg realistisch, weergeeft hoe Apple haar producten steeds weer met een hype in de markt zet.

Als geen ander weet Apple het nieuws te beheersen bij de lancering van een nieuw product. Afgelopen april zagen we dit nog bij de lancering van de iPad en nu zien we het weer met de geruchten omtrent de nieuwste iPhone. Dit gebeurt altijd volgens vaste patronen: een oplettende bezoeker van de sociale nieuwssite Digg.com heeft de Apple-hype voor eens en altijd vereeuwigd in een overzichtelijk schema.

Eerst zijn er de geruchten, dan wordt er gelekt naar de pers, Steve Jobs presenteert het product aan de hele wereld, er wordt geklaagd over wat het product allemaal wel niet mist, maar toch wordt het massaal gekocht. Ook kan je er van uitgaan dat Apple met een nieuwe gadget komt, die deze functies of een in ieder geval een aantal, als ‘nieuwe’ functies heeft.

Dit alles is natuurlijk met een knipoog, maar toch zet het je aan het denken. Waarom blijven we telkens Steve’s nieuwste uitvinding kopen? Is het zijn coltrui, is het de appel op de achterkant? Het is moeilijk te zeggen, maar één ding lijkt vast te staan: bij de volgende lancering staan we gewoon weer met z’n allen in de rij. Toch?

Apple's productcyclus

Apple's productcyclus

Apple's productcyclus

Via: NRC Next

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 4 mei 2010, 14:45
Categorie Apple
Onderwerpen apple, lancering, opmerkelijk

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.