Consumentenbond nog niet tevreden met Apple’s garantiebeleid

De Consumentenbond is nog steeds niet tevreden met Apple's uitleg van het garantiebeleid. De Europese garantieregeling wordt nu aangehaald, maar de Nederlandse regels zijn niet duidelijk genoeg uitgelegd.

AppleCareVolgens de Consumentenbond is Apple’s uitleg van zijn garantiebeleid niet voldoende. Nadat een aantal consumentenorganisaties, waaronder de Consumentenbond, klaagden over Apple’s onduidelijke garantiebeleid, voegde het bedrijf een pagina toe aan zijn site om het verschil tussen Apple’s 1-jarige en de Europese 2-jarige garantie uit te leggen. De Consumentenbond wil dat Apple ook per land uitlegt waar je precies recht op hebt.

Bart Combée, directeur Consumentenbond, vindt de nieuwe pagina op Apple’s site een stap in de goede richting. Nederlandse kopers zijn zich hierdoor alleen nog steeds niet bewust van al hun rechten:

De Nederlandse wet biedt consumenten meer bescherming dan het Europese wettelijk minimum van twee jaar. Die informatie is weggestopt in een voetnoot. Apple geeft nog steeds geen informatie over wat die Nederlandse regeling inhoudt, en hoe die zich verhoudt tot de garantie die Apple biedt.

Op Apple’s site wordt sinds kort uitgelegd dat je een jaar recht hebt op Apple’s eigen garantie, maar dat je twee jaar beroep mag doen op de Europese garantieregeling. Bij beide garantiemodellen gelden echter andere voorwaarden. Hier vind je een tabel waarin alle verschillen worden uitgelegd. Volgens de Consumentenbond zijn hier een aantal voorwaarden specifiek voor Nederland echter niet duidelijk genoeg in opgenomen.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 3 april 2012, 9:35
Categorie Apple
Onderwerpen applecare, consumenten, garantie

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.