Vodafone geeft zakelijke klanten voorrang bij mobiel internet

Vodafone gaat een selecte groep zakelijke klanten sneller internet bieden tijdens piekmomenten. Het gaat om maximaal 50.000 mensen die tijdens de spits hogere snelheden krijgen.
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

iphone finishVodafone gaat zakelijke klanten een voorkeursbehandeling geven op mobiel internet. Als het druk is krijgt een selecte groep van maximaal 2.000 klanten voorrang boven gewone gebruikers, zodat ze op drukke momenten sneller kunnen blijven internetten. De proef duurt een halfjaar en is alleen gericht op piekmomenten, vooral tijdens de ochtendspits tussen 7:00 en 9:00 uur ‘s ochtends en tijdens de avondspits tussen 16:00 en 18:00 uur. Mensen die in de file staan of op stations moeten wachten proberen op deze momenten gelijktijdig te internetten via hun laptop of tablet op het 3G-netwerk.

De premiumservice geldt als proef en alleen voor zakelijke klanten die gebruik maken van de topdata-abonnementen. Normale klanten krijgen de normale snelheid, terwijl de geluksvogels profiteren van een hogere internetsnelheid en 20 tot 30 procent meer bandbreedte. Om te voorkomen dat gewone gebruikers gaan mopperen gaat Vodafone de internetsnelheden van beide groepen in de gaten houden in samenwerking met TNO. Ook blijft het aantal snelle internetters voorlopig beperkt tot 1% van het klantenbestand.

Het doel van de proef is te kijken of Vodafone het aanbod kan differentiëren. Daardoor wordt het in de toekomst misschien mogelijk dat hoe meer je betaalt, hoe beter de dataverbinding is.

Meer info: Vodafone-persbericht

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 3 april 2012, 12:59
Categorie Providers
Onderwerp Vodafone

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.