Belgische iPhone-verkoper Abelsys dient klacht in tegen Mobistar

Abelsys, een officiële Apple-verdeler in België, heeft een klacht ingediend bij de Brusselse handelsrechtbank. Volgens Abelsys voert telecomoperator Mobistar misleidende reclame en maken ze zich schuldig aan oneerlijke handelspraktijken.
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

iphone stockAbelsys, een Apple Premium Reseller in België, heeft een klacht ingediend bij de Brusselse handelsrechtbank. Volgens Abelsys voert telecomoperator Mobistar misleidende reclame en maken ze zich schuldig aan oneerlijke handelspraktijken. Voor de lancering van de iPhone 3GS heeft de handelaar slechts 26 toestellen gekregen.

Maar liefst 10 daarvan waren van het oude type, de iPhone 3G. “Mobistar bevoordeelt net als tijdens de lancering van de iPhone 3G duidelijk de Mobistar Centers ten nadele van de officiële Apple-verdelers. We weten niet wat we moeten zeggen aan onze klanten,” aldus Alain Marsily van de Namense winkelketen. Mobistar zegt dat het aan de beperkte voorraad van toestellen ligt: “Als we meer stock hebben, kunnen we beter bevoorraden.”

De vertegenwoordiger van Abelsys meent echter, dat Mobistar heeft verzekerd dat het dit jaar anders zou gaan met de verdeling van de iPhone 3GS. Maar het lijkt erop dat de situatie hetzelfde is als vorig jaar met de iPhone 3G: minimale voorraden die binnen de kortste keren uitverkocht zijn.

Het bericht in De Standaard meldt dat Abelsys maandag een klacht bij de rechtbank wil indienen. Volgens hetzelfde bericht heeft Abelsys dat echter al bij de Brusselse handelsrechtbank gedaan. Er speelt nog een tweede klacht: Test-Aankoop wil bij de FOD Economie klagen over de tariefsverhogingen voor dataverkeer, waar de iPhone-gebruikers mee te maken krijgen.

Via: De Standaard
Tipgever: Joske

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 31 oktober 2009, 22:20
Categorieën Apple, Providers
Onderwerpen belgische apps, klachten, mobistar

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.