Apple Benelux begint 1 juni met webcare via Twitter (Update)

Apple gaat op 1 juni starten met webcare: ze hebben een Twitter-account geopend waar je vragen over reparaties, bestellingen en problemen kwijt kunt.
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

apple webcareApple wordt vaak gezien als een bedrijf waar je (zeker in Nederland) niet zomaar contact mee legt. Als je problemen hebt moet je maar naar de Apple-winkelier gaan en als je iPhone kuren vertoont ben je op T-Mobile aangewezen. Maar het lijkt er nu op dat Apple Benelux serieuze plannen heeft om met webcare bezig te gaan. Ze hebben het Twitter-account @Apple_Webcare, geopend, het “officiële” (?) Apple Webcare Twitter-account voor de Benelux. We moeten echter wel een slag om de arm houden en zijn sceptisch na een initiële reactie van Apple Benelux (zie hieronder).

Update: Persvoorlichter van Apple Benelux, Jurriaan Trommels meldt: “Niet dat ik weet en lijkt me sterk, maar ik zal het uitzoeken.”

Wat is webcare? Erwin Blom heeft het goed samengevat op zijn website: “luister als bedrijf wat er op internet over je wordt gezegd en ga in op vragen en opmerkingen en help bij problemen.” Webcare is meer dan een online klantenservice; ze zorgen ook voor het reputatiemanagement van een bedrijf en geven voorlichting aan klanten die bepaalde informatie zoeken.

UPC startte zo’n 4 jaar geleden met een webcareteam, om de klagende consument te helpen en de online reputatie van het bedrijf te beschermen. Vodafone, KPN en Ziggo volgden en ook T-Mobile heeft ook al enige tijd een webcare-team (@tmobile_webcare), dat ingaat op vragen en opmerkingen van klanten.

Tipgever: @evr

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 5 mei 2010, 9:41
Categorie Apple
Onderwerpen apple, webcare

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.