Batterijklachten, oververhitting en Britse waarschuwing bij iOS 6.1

De update naar iOS 6.1 levert klachten op over de batterijduur. De oorzaak zou liggen in
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

slide to unlock low batteryWe zijn er inmiddels aan gewend: bij elke nieuwe firmware-update wordt een bepaalde groep mensen besprongen door het batterij-leegslurpmonster. Het kan best zijn dat je bij een eerdere firmwareversie totaal geen last had en na de update naar iOS 6.1 je batterij in vier uur ziet leeglopen. We hebben het op de iPhoneclub-redactie ook regelmatig ondervonden en het is behoorlijk vervelend, vooral als je net van plan was om een avond de stad in te gaan en écht geen zin hebt in een lege batterij. Helaas blijkt iOS 6.1 niet immuun voor het monster: op de Apple Support-forums zijn heel wat mensen die melden dat ze er last van hebben (zoals hier en hier), waarbij ook melding wordt gemaakt van oververhitting. Op het iCulture-forum valt het aantal meldingen gelukkig mee. Eén van de oorzaken die wordt gesuggereerd is een probleem met Microsoft Exchange.


iOS 6.1 zou ervoor zorgen dat toestellen bij bepaalde vergaderafspraken in een eindeloze syncloop terechtkomen, waardoor de Exchange-server performanceproblemen krijgt en de iPhone-batterij leegloopt. Via DevCentral kun je een oplossing vinden. Het lastige bij dit soort batterijproblemen is dat je niet makkelijk erachter komt welke app of welk proces het leegslurpen van de batterij veroorzaakt. Een tool om processen in de gaten te houden of het deïnstalleren van pas toegevoegde apps, kan een eerste stap zijn om de oorzaak te vinden.

Een ander probleem lijkt alleen Britse gebruikers te treffen: gebruikers van een iPhone 4S op het netwerk van Vodafone UK krijgen het advies om niet te updaten naar iOS 6.1. Er zouden problemen met de 3G-performance kunnen optreden. Het lijkt hierbij echter te gaan om een regionaal probleem.

Eerder waren er ook al gebruikers die klaagden over speakerproblemen door iOS 6.1. Een poll op onze website maakte duidelijk dat 10% van de gebruikers er last van had, terwijl 86% geen enkel probleem ondervond (de resterende 4% had specifieke problemen, zoals stof in de connector of niet-functionerende geluidsknoppen).

Reacties: 68 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.