Ziggo TV-app stopt op 1 oktober 2015

De Ziggo TV-app stopt op 1 oktober 2015. Aangeraden wordt over te stappen naar Horizon Go.

ziggo tv iphone 2“Op termijn wordt de Ziggo TV-app uitgefaseerd” schreven we in april dit jaar. Ziggo-klanten kregen vanaf dat moment toegang tot de Horizon Go-app, dankzij de fusie tussen Ziggo en UPC. Vanaf 1 oktober ben je wel gedwongen om over te stappen, want vanaf die datum stopt de Ziggo TV-app.


Dat Ziggo TV ermee stopt, blijkt uit een ontheffingsverzoek bij het Commissariaat voor de Media. Daarin heeft Ziggo een tijdelijke ontheffing gekregen voor het doorgeven van (gesproken) ondertiteling in de Ziggo TV-app en Horizon Go. Die tijdelijke ontheffing was nodig om te zorgen dat het bedrijf geen dubbele kosten zou maken. De ontheffing geldt tot 1 oktober 2015. Omdat Ziggo een conflict had met een leverancier van ondertiteling, zal Ziggo waarschijnlijk op een andere leverancier overstappen. Pas dan kan het bedrijf ook via Horizon Go de gesproken ondertiteling aanbieden.

Overstappen naar Horizon Go

Om een lang verhaal kort te maken: ben je klant bij Ziggo, dan is dit het moment om alvast de Horizon Go-app te installeren en de overstap te maken. Je kan dan op een iPhone of iPad televisie kijken, via Wi-Fi of het mobiele netwerk. De functies van beide apps zijn grotendeels gelijk. Je kijkt naar live-televisie, ook buitenshuis. In beide apps vind je de dienst MyPrime, waarmee je op afroep naar films kunt kijken. Wil je ook gebruik maken van de speciale afstandsbediening, dan moet je een Horizon-settopbox in huis halen. Inloggen op de Horizon Go-website is gewoon mogelijk met je Ziggo-account, waarbij je via de website kan kijken naar live-televisie.

Informatie

Laatst bijgewerkt
21 juli 2015 om 18:53
Onderwerpen
,
Categorie
Apps

Reacties: 24 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.