Voorman iAds en iTunes-designer verlaten Apple (update)

De voorman van Quattro Wireless en Apples iAd advertentieplatform voor de iPhone en iPad, verruilt zijn huidige werkgever voor een investeerdersbedrijf. Apple heeft moeite met iAd een succes te maken.
Bart Breij - · Laatst bijgewerkt:

Apple iAd voorman Andy MilleriAd, Apples eigen mobiele advertentieplatform voor de iPhone, iPod touch en iPad, raakt een van zijn voormannen kwijt: Andy Miller. Miller was afkomstig van het mobiele advertentiebedrijf Quattro Wireless, dat begin 2010 door Apple werd overgenomen voor 275 miljoen dollar. Bovendien vertrekt Louie Mantia, ontwerper van het iTunes-team. Hij ontwierp het nieuwe iTunes-logo dat sinds versie 10 in gebruik is en bedacht ook diverse andere iconen. Mantia werkte eerder voor Iconfactory en werkte eerder aan apps als Tap Tap Revenge. Nu stapt hij over naar Square, het mobiele betaalplatform.

Wat Andy Miller betreft: die vertrekt naar Highland Capital, een investeerdersbedrijf uit Boston dat Quattro Wireless financierde. Quattro zelf bestaat niet meer en is inmiddels volledig opgegaan in de iAd-afdeling van Apple. Het nieuws over Miller’s vertrek komt na herhaaldelijke berichten van de tegenvallende resultaten van iAd. Het platform richt zich op exclusieve en mediarijke advertenties, maar de adverteerdersprijs is al meermaals bijgesteld om kleinere bedrijven binnen te halen.

Via AllThingsD

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 18 augustus 2011, 12:36
Categorie Apple
Onderwerpen iads, reclame

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.