Reclame in iPad-apps binnenkort afgestemd op tv-reclames

Mediasynced gaat zorgen dat tv-reclames zijn afgestemd op iPad-reclames. Terwijl je een iPad-app gebruikt krijg je dezelfde reclames te zien als op tv.

tv-kijken-op-ipadStel, je zit op de bank met je iPad. Op tv is een reclame van Heineken te zien en je aandacht verslapt. Je pakt de iPad om even de Buienradar-app op te starten, om te kijken of het morgen terrasweer is. Maar een paar seconden nadat je de app hebt opgestart, verschijnt diezelfde Heineken-reclamespot in de app. Toeval? Nee, nieuwe technologie van het Nederlandse bedrijf Mediasynced. Dit bedrijf zorgt dat advertenties van klanten als KPN, Heineken, Arke, Mercedes en Mediamarkt in allerlei apps verschijnen terwijl je tv-kijkt.

Mediasynced scant de reclames op tv en zodra de reclameboodschap op tv is te zien, verschijnt deze ook in de app waarin je toevallig zat te bladeren. Het werkt overigens niet bij alle apps. Alleen apps die advertentieruimte vai een bepaald veilingssysteem aanbieden vertonen de boodschappen van Mediasynced. Het gaat daarbij bijvoorbeeld om apps van RTL Nieuws, NU.nl en het eerder genoemde Buienradar.

CEO Mark van de Crommert van Mediasynced verwacht dat al zijn klanten gebruik gaan maken van de oplossing. Voorheen koppelde het bedrijf tv-reclames aan advertenties op desktopsites, maar er is een verschuiving naar apps gaande. Dat heeft ermee te maken dat mobiele apparaten tijdens het televisiekijken vaker worden gebruikt, dan dat mensen met de laptop op schoot gaan zitten. Verder is opvallen dat je niet naar de juiste zender hoeft te kijken. Alle consumenten die bijvoorbeeld de Facebook-app geopend hebben krijgen dezelfde reclame te zien, ongeacht naar welke zender ze kijken. De reclame wordt alleen vertoond als de tv-variant minstens een miljoen kijkers trekt. Hoe het precies werkt, lees je in dit artikel op Marketingfacts.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 19 november 2013, 13:00
Categorie Apple
Onderwerpen reclame, televisie

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.