Mimieo laat op Oscar-filmtrailers stemmen via de iPhone

Studenten van Northwestern University gaan met een iPhone waarop MIMIEO draait, op pad om de stemming van filmfans rond de Oscar-uitreikingen te peilen. Ook gaan ze onderzoeken wat de entertainment- en marketingwaarde is van commercials die tijdens Oscar-nacht worden uitgezonden.

Mimieo, studenten poll naar oscar academy awardsDankzij een technologie met de naam MIMIEO kunnen studenten van Northwestern University duizenden filmfans vragen naar hun stem. Het gaat daarbij niet om de Amerikaanse verkiezingen, maar om de 80e Annual Academy Awards, beter bekend als de Oscars. De studenten gaan tot 24 februari op pad. Naast de iPhone gebruiken ze ook Facebook om de poll uit te voeren. De iPhone wordt gebruikt omdat dankzij het multitouch-scherm gegevens makkelijk in te voeren zijn. Ook zijn verwachten ze dat de resultaten sterker gebaseerd zijn op emotie, wanneer mensen spontaan hun mening kunnen geven en niet worden gehinderd door een lastige invoermethode. Blijkbaar bedenken mensen zich nog een tweede keer, als de invoer minder makkelijk verloopt.


De ondervraagden moeten elke genomineerde filmtrailer een cijfer geven en zeggen hoe waarschijnlijk het is dat ze de betreffende film in de bioscoop gaan kijken. Tijdens de Oscar-nacht zullen studenten de gegevens analyseren en een rapport publiceren. Eerder deden de studenten al soortgelijk onderzoek tijdens de Super Bowl XLII, waarbij reclamespotjes die tijdens de Super Bowl werden uitgezonden werden gewaardeerd op entertainmentwaarde en marketingwaarde. Mensen kunnen ook stemmen via www.VoteOscarsAds.com. Via deze website zullen tijdens de Oscar-nacht realtime resultaten te zien zijn. Tot nu toe scoorden de films ‘There Will Be Blood’, ‘Into the Wild’, ‘American Gangster’, ‘Gone Baby Gone’, en ‘Charlie Wilson’s War’ het best in entertainment- en marketingwaarde.

Via MIMIEO gaan de studenten ook de reclamespots die tijdens de uitzending van de Academy Awards worden uitgezonden, onderzoeken. Een 30 seconden durend filmpje kost op dat tijdstip ongeveer $1,6 miljoen en dat is bijna zoveel als tijdens de Super Bowl, afgelopen 3 februari. Bedrijven zoals General Motors, Unilever, Procter & Gamble, J.C. Penny, Coca-Cola en MasterCard doen mee.

Meer info: www.mimieo.com

Reacties: 0 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.