Lenovo wil het opnemen tegen de iPad

Lenovo's CEO Yang Yuanquing heeft grote ambities: door een goedkopere tablet dan de iPad aan te bieden hopen ze een waardige concurrent op Apple te worden.

Lenovo ThinkpadHet Chinese computerbedrijf Lenovo is druk bezig met een opmars in de technologiemarkt. In juli wist het bedrijf de derde plek in de computermarkt te bereiken door Acer in te halen en nu hebben ze een nieuw doel voor ogen: de tabletmarkt. Door een alternatief op Apple’s tablet aan te bieden die voor een veel lagere prijs in de winkel komt te liggen, denkt de fabrikant een flink deel van de potentiële koopmarkt aan te spreken. Het is nog wel even de vraag wanneer Lenovo deze strategie hoopt toe te passen: op het moment van schrijven is er nauwelijks prijsverschil tussen het tabletaanbod van Lenovo en de iPad.

Een verkoopprijs van 500 dollar is volgens Lenovo-CEO Yang Yuanquing enkel een optie voor het rijkere klantensegment. Het bedrag ligt veel te hoog voor consumenten buiten de grote steden, waar het gemiddelde inkomen lager ligt. Lenovo wil niet veel met Apple in prijs verschillen, maar hoopt er net genoeg mee te spelen om andere kopers aan te spreken.

Apple is op het moment de topspeler in de tabletmarkt, maar dat schrikt Yuanquing niet af. Hij vergelijkt de huidige staat van de markt met die van de PC-markt, toen IBM de basis ervoor legde.

Apple is erg sterk, maar toen IBM the PC-markt creëerde was er ook alleen maar IBM die computers aanbood. Wanneer je vandaag de dag kijkt naar de PC-industrie, zie je dat deze veel diverser is geworden. Ik geloof dat dit ook met tablets zal gebeuren.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 23 augustus 2011, 14:42
Categorieën Apple, iDevices
Onderwerpen concurrentie, lenovo

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.