‘Kwart van alle mobiele reclames opgevraagd door iPhone’

Een kwart van alle mobiele advertenties wordt opgevraagd door een iPhone. Dit blijkt uit een onderzoek van Adfonic.

iad logoBijna een kwart van alle mobiele advertenties wordt opgevraagd door een iPhone. Dit blijkt uit een onderzoek van het Britse advertentiebureau Adfonic. De iPhone wordt opgevolgd door de iPad, waarop 8,6 procent van alle reclame op verschijnt, waarna de iPod touch met 7,2 procent op de derde plek komt te staan. Hoewel de iPhone de reclamemarkt volgens het onderzoek domineert, is iOS als een paltform verantwoordelijk voor slechts 40 procent van alle advertentie-opvragingen. 44 procent van de reclames komt voor op een Android-scherm.

De onderzoekscijfers wijzen er op dat de iPhone losstaand het populairste reclameplatform is, maar dat er zoveel Android-apparaten zijn dat ze tezamen alsnog meer opvragingen dan iOS weten binnen te harken. Dat de 44 procent van Android verspreid is over veel apparaten blijkt wel uit de cijfers over losse toestellen: hoewel het totale aantal opvragingen voor Android hoog ligt, is de Galaxy S3 met 3,8 procent van de reclame-opvragen het populairste Android-toestel voor advertenties.

De iPhone en iPod touch tezamen hebben een derde van de volledige markt volgens de onderzoekscijfers in handen, terwijl Samsung bij elkaar ongeveer 12 procent bezit. Daar staat tegenover dat Samsung-gebruikers volgens Adfonic sneller op een advertentie tappen, waardoor het plaatsen van de reclame in sommige gevallen lucratiever is voor de adverteerder.

De cijfers van Adfonic zijn gebaseerd op alle reclame-opvragingen die er iedere maand bij het advertentiebureau worden gedaan. Volgens het bedrijf behandelen ze maandelijks miljarden impressies op meerdere websites, waarvan een deel mobiel is.

Adfonic onderzoek

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 31 mei 2013, 17:00
Categorie Apple
Onderwerpen onderzoek, reclame

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.