iPhone-apps van 99 dollarcent niet altijd populairder

Volgens iPhone-ontwikkelaar Craig Hockenberry loont het alleen nog de moeite als je applicaties van 99 dollarcent maakt. Maar cijfers van Mobile Orchard spreken dit tegen.

prijs_appsDe prijs van applicaties in de App Store wordt steeds lager. Ontwikkelaar Craig Hockenberry klaagde enkele dagen geleden in een open brief aan Steve Jobs zelfs dat het economisch niet meer rendabel was om applicaties duurder dan 99 dollarcent te maken. Maar volgens Mobile Orchard valt het allemaal wel mee. Zij maakten een grafiek waarin ze willen aantonen dat applicaties van 99 dollarcent helemaal niet beter verkopen dan duurdere apps. Bij elke applicatie zetten ze de populariteit af tegen de prijs. Er zijn inderdaad applicaties van 99 dollarcent die beter verkopen dan de duurder geprijsde applicaties, maar de enige manier om echt succes te hebben is gratis weggeven. Bij betaalde applicaties maakt het eigenlijk niet zoveel uit hoeveel geld je vraagt. Mensen zijn net zo goed bereid om €3,99 te betalen voor een goede applicatie dan €0,79 voor een flutapplicatie.

De vraag is dan ook: als mensen bereid zijn om €0,79 voor je kwaliteitsapplicatie te betalen, dan waren ze waarschijnlijk ook wel bereid om meer te betalen.

Wel zijn er verschillen per categorie waar te nemen: bij Entertainment doen applicaties van 99 dollarcent het beter dan de duurdere apps. Bij Zakelijk en Productiviteit doen duurdere applicaties het echter beter.

Meer info: Mobile Orchard
Via: TUAW

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 12 december 2008, 18:00
Categorie Apps
Onderwerp populariteit

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.