iPad 2 binnen vier uur uitverkocht in China, gewonden in Peking

De iPad 2 was afgelopen vrijdag in China binnen vier uur uitverkocht. Er was enorm veel vraag naar de Wi-Fi-uitvoering van de iPad, die ook veel werd gekocht door scalpers. Dit zijn handelaren die zoveel mogelijk iPads opkopen, om ze met winst te verkopen.
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

ipad 2 china pekingDe lancering van de iPad 2 is afgelopen vrijdag in China succesvol verlopen. Er stonden lange rijen bij de Apple Store in Peking, waar alleen de Wi-Fi-uitvoering van de iPad 2 verkrijgbaar was. Overigens ging het niet alleen om normale klanten, maar voor een groot gedeelte om ‘scalpers’.

Dit zijn handelaren die zoveel mogelijk iPads proberen te kopen, om deze vervolgens met winst weer te verkopen. Zoals je al eerder op iPadclub kon lezen, zijn ‘scalpers’ een groeiend probleem, ook in de VS. Vele dagen nadat de iPad 2 in de Verenigde Staten in de verkoop was gegaan, stonden er nog steeds ingehuurde kopers in de rij bij de Apple Stores. Ze kopen zoveel mogelijk iPads en verkopen die op de Chinese markt. Een vergoeding van 400 dollar per dag is geen uitzondering en is bovendien een erg lucratieve vergoeding voor de Chinezen, die veel lagere lonen gewend zijn.

In Peking stonden op donderdagavond rond 17:00 uur al de eerste rijen. In Peking stonden bordjes bij de Apple Store, om te waarschuwen tegen ‘scalpers’. De scalpers kopen de iPad 2’s en verkopen ze buiten op straat, aan mensen die zelf geen zin hebben om de rij te gaan staan.

china-apple-smashedOverigens ging het er in China niet overal even rustig aan toe. Bij een conflict bij de SanLiTun Apple Store in Peking raakten vier mensen tot bloedens toe gewond en gingen een paar glaspanelen aan diggelen. Er zou een conflict zijn ontstaan tussen lokale bewoners en buitenlandse Apple-medewerkers.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 7 mei 2011, 19:15
Categorie Achtergrond
Onderwerpen china, ipad 2

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.