Google AdMob SDK gebruikt niet langer UDID’s

Google's AdMob SDK maakt niet langer gebruik van UDID's - en voldoet dus nu al aan de nieuwe voorwaarden van Apple.

UDIDGoogle’s AdMob-SDK maakt niet langer gebruik van UDID’s. Daarmee zweert Google alvast bij Apple’s nieuwe beleid: vanaf 1 mei worden alle iPhone-applicaties die UDID-toegang vereisen door Apple afgewezen. UDID’s worden vaak gebruikt om reclametracking makkelijker te maken. AdMob is op zijn beurt Google’s mobiele advertentieplatform, waardoor het vanaf nu dus makkelijker is voor ontwikkelaars met Google-reclames om aan Apple’s nieuwe voorwaarden te voldoen.

Het bijhouden van bepaalde reclame-informatie op de iPhone is nog steeds mogelijk. Vanaf iOS 6 maakt Apple gebruik van een eigen advertentietracking-methode, die gebruikers ook kunnen uitschakelen als ze liever niet informatie delen via Instellingen > Algemeen > Info > Reclame > Beperk reclametracking.

UDID staat voor Unique Device Identifier. In de praktijk is dit het serienummer van je iPhone, waarmee bijvoorbeeld Apple jouw iPhone van andere iPhones kan onderscheiden.

Apple is al langer bezig met het uitfaseren van apps die UDID’s gebruiken. Afgelopen jaar zagen we apps al om die reden afgewezen worden. Vanaf 1 mei is dit het algemene beleid, wat betekent dat er geen uitzonderingen meer gemaakt kunnen en zullen worden.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 9 april 2013, 13:04
Categorieën Apple, Apps
Onderwerpen admob, reclame, udid

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.