Eerste iPhone-bezitters toch tevreden

iPhone-bezitters zijn tevreden met hun aankoop: 90% is extreem of zeer tevreden. Voor 30% is dit het eerste Apple-product dat ze kopen en ze betalen $35 per maand meer voor hun abonnement.

Blij gezichtVroege iPhone-bezitters zijn over het algemeen blij met hun aankoop. Dat blijkt uit een onderzoek waarvan de resultaten vandaag bekend werden. Onderzoeksbureau Interpret ondervroeg 1.000 telefoonbezitters tussen 6 en 10 juli. Daarvan is 90% “extreem” of “zeer” tevreden met de telefoon. Nog eens 85% is extreem of zeer geneigd om het toestel aan te raden bij vrienden.

Toch geven bezitters ook wel aan dat er nog verbeteringen mogelijk zijn. Bovenaan het wensenlijstje: langere batterijduur, sneller internet en meer intern geheugen. Andere factoren, zoals het ontbreken van een toetsenbord, staan veel lager op de lijst. Door de iPhone komen Apple-producten bij nieuwe kopers terecht: 3 van de 10 iPhone-kopers hebben nog nooit een Apple-product aangeschaft. En 40% heeft nog nooit eerder een iPod gekocht.

De resultaten laten ook zien dat AT&T profiteert van de iPhone-hype: de helft van de iPhone-bezitters is overgestapt van een andere mobiele operator naar AT&T. Daarvan moest 35% een boete betalen om het bestaande contract af te breken en ze betaalden daarvoor gemiddels $167. Het onderzoeksbureau had gedacht dat de overstap naar AT&T een grote drempel zou opwerpen, maar dat blijkt niet zo te zijn. De iPhone-bezitters betalen $35 per maand meer aan abonnementskosten.

Via: Yahoo! News

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 13 juli 2007, 16:22
Categorie Achtergrond
Onderwerp abonnementen

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.